شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوتین

اعلام آمادگی پوتین برای گفت و گوهای مستقیم +جزییات

به گزارش منیبان،  وی روز پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت:  رییس جمهوری سوریه آماده است که بنشیند و درباره روابط دوجانبه با اوکراین صحبت کند. "

وی  یادآور شد که در ابتدا زلنسکی از پوتین دعوت کرد تا در مورد حل اوضاع دونباس صحبت کند اما رهبر روسیه او را ترغیب کرد تا در مورد این موضوع با دونباس صحبت کند چون دونباس ارتباطی به روسیه ندارد.

دبیر مطبوعاتی کرملین تصریح کرد که دیمیتری کوزاک معاون ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در ارتباط با جلسه احتمالی مداوم با دولت رییس جمهور اوکراین در تماس است.

میخائیل رمیزوف رییس انستیتوی استراتژی ملی نیز در گفت و گویی با رسانه «وستنیک کاوکازا» یادآورشد: طرف روسی برنامه بسیار مشخصی برای گفت و گوهای ولادیمیر پوتین با ولادیمیر زلنسکی در نظر گرفته است.

" وی گفت: اول از همه، موضوع های مربوط به وضعیت زبان روسی و حقوق ساکنان روسیه در اوکراین مطرح خواهد شد. مسلما مباحث بشردوستانه پیرامون دونباس در دستور کار خواهد بود و همچنین توجه به این موضوع که روسیه طرف درگیری داخلی اوکراین نیست.

رمیزوف تصریح کرد: «متاسفانه، هنوز جایی برای مانور سیاسی برای دستیابی به توافق نامه های استراتژیک، اصولی بین روسیه و اوکراین وجود ندارد. بنابراین، دیدار طرفین و پوتین با زلنسکی می تواند به سادگی برای تعیین مواضع مذاکره خود استفاده شود.

 میخائیل رمیزوف گفت: واشنگتن جلسه مقدماتی قبل از اجلاس پوتین و جو بایدن را برای تابستان برگزار کرده است و به نظر من به همین دلیل است که زلنسکی در تلاش است مذاکرات را با رئیس جمهور روسیه ترتیب دهد.

با اوج گرفتن اختلاف های بین مسکو و کی‌یف بر سر دونباس در مرز بین دو کشور و حمایت غرب از اوکراین، اوضاع دریای سیاه طی ماه اخیر به سرعت به سمت تبدیل شدن به رویارویی بین روسیه و غرب گراییده بود.

تنش ها در دونباس بین جدایی طلبان و دولت اوکراین از ابتدای فروردین امسال اوج گرفت. در جریان جنگ داخلی در شرق اوکراین بین نیروهای این کشور و جدایی طلبان روس تبار که یک سال پیش با آتش بس بین دو طرف متوقف شد، در مجموع ۱۴ هزار نفر اکثرا غیرنظامی جان خود را ازدست دادند.