شهر خبر

مجامع دو شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت فردا برگزار می‌شود


مجامع دو شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت فردا برگزار می‌شود

مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های گیلان و قزوین فردا(شنبه، ۱۱ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سرمایه گذاری استان گیلان از صاحبان سهام دعوت کرد در روز 11 اردیبهشت 99 به صورت آنلاین در مجمع الکترونیکی این شرکت حضور بهم رسانند.

شرکت سرمایه گذاری استان قزوین نیز با انتشار آگهی از صاحبان سهام دعوت کرده است تا فردا(11 اردیبهشت) به صورت آنلاین در مجمع الکترونیکی این شرکت حضور داشته باشند.

شایان ذکر است در روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت، افراد می توانند بدون واسطه برای معامله یا نگهداری سهام عدالت خود تصمیم بگیرند. برای فروش دو روش در اختیار سهامداران می باشد، مراجعه به بانکی که در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند و سود سهام عدالت طی این سال ها به حساب سهامدار در آن بانک واریز می‌شده است یا استفاده از سامانه معاملات آنلاین کارگزاری که فرد در آن حساب کاربری دارد.

اما در روش مدیریت غیرمستقیم، سهامی به افراد داده نمی شود بلکه سهام افراد در اختیار شرکت سرمایه گذاری استانی قرار می گیرد و هر فرد به اندازه دارایی خود در سهام عدالت، مالک بخشی از سهام شرکت سرمایه گذاری استانی خواهد شد. در این روش افراد می توانند پس از این که شرکت سرمایه گذاری استانی مربوطه وارد بازار بورس شد، کل سهام خود را بفروش برسانند. پرداخت سود در این روش نیز به صورت سالیانه و توسط شرکت سرمایه گذاری استانی انجام می شود.

گفتنی است شرکت های سرمایه گذاری استانی یکی از نهاد های مالی فعال در بورس هستند که به تازگی وارد این بازار شده اند و هدف آن ها مدیریت سهام عدالت می باشد. اولین شرکت سرمایه گذاری استانی که وارد بازار بورس شد، شرکت استانی خراسان جنوبی با نماد «وسخراج» بود.

انتهای پیام/