شهر خبر

کنایه سنگین AFC به مدیران استقلال و پرسپولیس ؛ جای خالی سرخابی ها در جمع برترین پدیده های آسیا

دیراج سینگ ، خوژیماک ارکینوف ، رستم سوریوف و محمد داوود ، ۴ استعداد برتر معرفی شده در لیگ قهرمانان آسیا

در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا ، استعداد های درخشانی در تیم های کم نام و نشان موفق به انجام بازی شدند و عملکرد خوبی لز خودشان به نمایش گذاشتند.

در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا ، استعداد های درخشانی در تیم های کم نام و نشان موفق به انجام بازی شدند و عملکرد خوبی از خودشان به نمایش گذاشتند.
موردی که شاید در تیم های استقلال و پرسپولیس کمتر به چشم می خورد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

با ۲۰ تیمی شدن لیگ قهرمانان آسیا در دو منطقه غرب و شرق ، تیم های کم نام و نشانی مثل استقلال تاجیکستان ، گوا هند ، الوحدات اردن ، آلمالیق ازبکستان و الشرطه و نیروی هوایی عراق فرصت عرض اندام در این رقابت های مهم که بالاترین سزح رقابت در آسیا محسوب می شود را  اشته اند که در این بین برخی فرا تر از حد تصور ظاهر شده و موفق به شگفتی سازی هم شده اند .

اما در این تیم ستاره های جوانی هم حضور دارند که چشم کل تیم های آسیایی به آن ها خیره شده است ‌.

در این گزارش قصد داریم ۴ استعداد معرفی شده به کل فوتبال آسیا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب را معرفی کنیم .

رستم سوریوف ( استقلال تاجیکستان ، مهاجم ) 

مهاجم ۱۸ ساله و تاجیک استقلال تاجیکستان در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا از بهترین بازیکنان تیمش بوده و موفق شده عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد . رستم در دیدار استقلال تاجیکستان و الهلال حسابی خط دفاع تیم عربستانی را اذیت کرد و موفق به ارسال ۲ پاس گل زیبا برای هم تیمی هایش شد . سوریوف این فرصت را دارد که در دیدار با آلمالیق که امشب برگزار می شود هم عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد. رستم سابقه بازی در جام جهانی نوجوانان و گلزنی به آرژانتین را در کارنامه خود دارد و علاوه بر آن در لیگ تاجیکستان هم در یک بازی نوفق به هتریک شده است.

دیراج سینگ ( گوا هند ، دروازه بان )

در حالی که اکثر تیم های حاشیه خلیج فارس در پست دروازه بان مشکل داشتند اما دروازه بان بیست ساله تیم گوا هند عملکرد غیر قابل تصوری از خودش در مسابقات به نمایش گذاشت و در سه بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد . سینگ در پنج بازی که گلر گوا بود تنها ۵ گل دریافت کرد که آمار خوبی برای او به شمار می آید ‌. سینگ همچنین موفق به مهار پنالتی حسین کنعانی زادگان در دیدار با پرسپولیس هم شد.

خوژیماک ارکینوف ( پاختاکور ، وینگر ) 

تیم پاختاکور با تغییرات زیادی نسبت به فصل قبل ، راهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شد و ۴ بازیکن اصلی اش از جمله جلال الدین ماشاریپوف را از دست داد . همین امر باعث شد که این تیم به جوانگرایی رو بیاورد و چند بازیکن زیر بیست سال را به ترکیب اصلی اش اضافه کرد که یکی از آن ها ارکینوف بود . این بازیکن نوزده ساله در همان بازی اول قابلیت های خودش را در دیدار با تراکتور به نمایش گذاشت و موفق به ثبت یک گل و یک پاس گل شد . ارکینوف در ادامه هم بازی هلی خوبی برای پاختاکور انجام داد.

محمد داوود ( الشرطه عراق ، مهاجم )

بهترین بازیکن جام ملت های نوجوانان سال ۲۰۱۷ ، در این فصل با توجه به مصدومیت مروان حسین به ترکیب اصلی تیمش راه یافت و موفق شد در بازی با الدحیل گل پیروزی بخش تیم خودش را به ثمر برساند . محمد داوود بیست ساله در دیدار های این فصل از لیگ قهرمانان در همه بازی ها فیکس بود و بازی های خوبی هم برای الشرطه انجام داد. او هم یک بازی دیگر در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت و این فرصت را دارد که مقابل استقلال آمار خودش را افزایش دهد.

این چهار بازیکن درحالی که سن های بسیار پایینی دارند در تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مورد استفاده قرار گرفنه اند .

اتفاقی که در بین تیم های ایرانی کمتر انجام می شود و تیم های ایرانی اگر مجبور به استفاده از بازیکنان جوان زیر بیست سال حتی زیر بیست و سه یال نباشند از آن ها استفاده نمی شود .

البته برخی استثنائات هم مثل تیم فولاد وجود دارد که با بازیکنان زیادی از پایه های خودش در این رقابت ها شرکت کرد و این بازیکنان همانند صالح حردانی عملکرد خوبی داشتند و مورد توجه رسانه ها قرار گرفته اند اما در تیم های بزرگتر مثل استقلال و پرسپولیس و حتی تراکتور از بازیکنان جوان و جویای نام کمتری در رقابت ها استفاده می کنند درحالی که آن ها خیلی می توانند تاثیر گذار باشند.