شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شبکه‌های اجتماعی

مرد خندان اسپانیایی در ۶۵ سالگی از دنیا رفت | صاحب معروف‌ترین خنده دنیا!

خوان جویا بورخا، بازیگر و کمدین اسپانیایی که شیوه عجیب و متحصر به فرد خندیدن او میلیون‌ها بار در شبکه‌های اجتماعی دیده و استفاده شده است در ۶۵ سالگی به دلیل بیماری از دنیا رفت.

مرد خندان اسپانیایی

به گزارش همشهری آنلاین، این بازیگر و کمدین محبوب که به «مرد خندان اسپانیایی» معروف شده بود و در اسپانیا به او «ال ریسیتاس» می‌گفتند، در سال‌های اخیر با همان خنده تاریخی شهرتی جهانی یافت. این خنده که می‌توان آن را روده‌بر شدن دانست، نخستین بار سال ۲۰۱۵ با راه یافتن ویدئوی آن به یوتیوب جهانی شد.

بورخا در یک گفتگوی تلویزیونی چنان عجیب خندید که شیوه خاص خندیدن او به یک الگوی جهانی تبدیل و میلیون‌ها بار دیده و استفاده شد. مرد خندان اسپانیایی در ۲۰۲۰ درگیر یک بیماری شد و سرانجام ۲۸ آوریل ۲۰۲۱ در بیمارستانی در شهر سویا از دنیا رفت. اندکی بعد، هزاران کاربر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با اشتراک گذاشتن تصویر خنده بورخا به او ادای احترام کردند.

پس از آنکه خبر بیماری دیابت ال ریسیتاس منتشر شد، کاربران شبکه‌های اجتماعی هزاران یورو برای کمک به درمان این بازیگر و کمدین اندلسی جمع کردند. حالا که بورخا در ۶۵ سالگی درگذشته، مردم او را افسانه اینترنت لقب داده و برایش آرزوی آرامش کرده‌اند.