شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#مخالفت#دموکرات

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی


مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "رالف موتسنیچ"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان می خواهد در مبارزات انتخاباتی آلمان درباره رویگردانی از محقق کردن هدف افزایش هزینه های نظامی به دو درصد تولید ناخالص ملی که از اهداف ناتو است تبلیغ کند.

موتسنیچ در این راستا از مواضع "آنالنا بائر بوک"، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان حمایت کرد که ارتباط بین هزینه های تسلیحاتی و تولید ناخالص ملی را پوچ و مضحک ارزیابی کرده بود و در این باره گفت: "بائربوک" حق دارد.

وی از مواضع نامزد صدر اعظمی حزب سبز در این باره قدردانی کرده و هم زمان به موضع مخالف وی با پروژه گازی نورد استریم 2 انتقاد وارد کرد.

کشورهای عضو ناتو در سال 2014 و پیامد الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه توافق کردند که طی یک دهه هزینه های نظامی خود را به دو درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند.

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال های گذشته بخصوص آلمان را برای برآورده کردن این هدف تحت فشار بالایی قرار داده و این اتهام را به برلین وارد می کرد که به هزینه آمریکا از خود دفاع می کند.

در این میان "ماریه آگنس زیمر من"، لز سیاستمداران بلند پایه حزب لیبرال دموکرات آلمان از این رویکرد رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات انتقاد کرده و در سخنانی در برلین اظهار داشت: متاسفانه حزب سوسیال دموکرات دیگر شریک مطمئنی نه برای سربازان و نه برای اتحاد دو سوی آتلانتیک نیست.

وی موتسنیچ را به رد همه اصول مربوط به تعهدات ائتلاف دو سوی آتلانتیک متهم کرد.

انتهای پیام/