به گزارش برنا؛ علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها در گفتگویی که با خبرنگار برنا انجام داد درخصوص ردصلاحیت ده نفر از اعضای شورای شهر تهران گفت: صد در صد تخلفاتی وجود دارد که این اعضا رد صلاحیت شدند وگرنه رد غیراینصورت این اتفاق رخ نمی‌داد.

محمدجواد حق شناس، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار برنا در واکنش به ادعای رد صلاحیتش به دلیل وجود تخلفات گفت: تاکنون پیامی درخصوص رد صلاحیت خود دریافت نکرده‌ام.

او افزود: کسی که در جایگاه شورای عالی استانها نشسته است وظیفه حفاظت و صیانت از شوراها را دارد بنابراین آقای احمدی باید روشن کنند دلیل ادعایشان چیست؟ به هرحال این دوره از شورا هم تخلفاتی وجود داشته اما نهایتا گزارش شده و در محاکم قضایی به آن رسیدگی شده است و حتی اعضای متخلف سلب عضویت شدند یا اینکه شورا به طور کلی منحل شده است.

حق شناس تصریح کرد: ما خواهان برخورد با فساد هستیم و معتقدیم هرکسی چه در این دوره شورا چه دوره‌های قبلی یا حتی شهرداران که تخلف کردند نباید از تیغ قانون و قانونگذار به راحتی عبور کنند تا حقوق قانونی مردم احیاء و اعمال قانون صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با دعوت از رئیس شورای عالی استانها برای ارائه توضیحات بیشتر، گفت: از آقای احمدی که در جایگاه نمایندگی شورای استانها هستند، انتظار نمی‌رود اینگونه سخن بگویند؛ علی القاعده باید تحقیق و پرس و جو کنند تا به دلیل و مدرک سخن بگویند بنابراین از ایشان دعوت می‌کنم اگر در رابطه با رد صلاحیت ده نفر از اعضای شورای فعلی شهر تهران توضیحی دارند، بیایند و بیان کنند درغیراینصورت از بیان چنین سخنی عذرخواهی کنند چرا که ما به راحتی از این مسئله گذر نمی‌کنیم.

او در ادامه درخصوص برخی صحبت‌ها مبنی بر وجود دلیل سیاسی برای رد صلاحیت اعضا بیان کرد: آنچه به برخی اعضا اعلام شده این است که در احزاب منحله حضور داشته اند، حال سوال اینجاست آیا عضو بودن در یک حزب رسمی و قانونی تخلف است؟ اینکه بررسی کنندگان و اظهارنظر کنندگان چنین برچسب سیاسی به کسی بزنند نشان می‌دهد به وظایف خود آشنا نیستند.

حق شناس ادامه داد: این دوره از شورا تلاش کرده پیگیر مشکلات عدیده‌ای که از شوراهای قبلی و مدیریت شهری به ارث رسیده باشد و تلاش کند باتلاقی که مدیران قبلی گفته بودند این دوره از شورا به راحتی نمی‌تواند از باتلاق سربیرون بیاورد را خشک کند، اگر خشک کردن باتلاق تخلف است؛ آن را می‌پذیریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درپاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان پس از رد صلاحیت های گسترده لیستی ارائه می‌کنند یا خیر؟ گفت: جریان اصلاح طلبی همیشه بنا بر احترام به رای مردم بوده است تا از مسیر آرای مردمی و صندوق رای عبور کند بنابراین هرگونه بی حرمتی به صندوق رای، بی احترامی به جایگاه رای مردم است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت اما متاسفانه نهادهای نظارتی که کمتر گوششان بدهکار است، سعی می‌کنند رقابت‌های سیاسی از طریق اعمال نظرات خود و حذف نیروی رقیب فراهم کنند درحالی که این رویکرد اصلا به هیچ وجه با منطق انتخابات سازگار نیست و مردم، قانون، فرمایشان مقام معظم رهبری آن را نمی‌پذیرد و کمکی هم به رشد و توسعه کشور و شهرها نخواهد کرد.

حق شناس در پایان تاکید کرد: درخصوص اعلام لیست اصلاح طلبان، در حال حاضر منتظر هستیم هیات نظارت به تخلفات رسیدگی کند.

//انتهای پیام: 3