شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#تشکیل دولت#منابع#سعد حریری

ادامه درجا زدن‌های تشکیل دولت لبنان/ حریری استعفا نمی‌کند


ادامه درجا زدن‌های تشکیل دولت لبنان/ حریری استعفا نمی‌کند

درحالی که سعد حریری همچنان با سفرهای خارجی خود زمان را برای تشکیل دولت از دست می‌دهد، منابع نزدیک به او گزارش می‌دهند که حریری به هیچ وجه استعفا نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجمهوریه، منابع آگاه از پرونده تشکیل دولت در لبنان گزارش دادند که همه امور در این زمینه در حالت آشفتگی قرار دارد و دست کم ده روز است که هیچ ارتباطی میان طرف های مربوطه برای تشکیل کابینه برقرار نشده است و به نظر می رسد که هیچ کس قصد صحبت کردن درباره این موضوع را ندارد.

این منابع اظهار داشتند که «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با استناد به اصول قانون اساسی و معیارهایی که باید در تشکیل دولت لحاظ شود قصد عقب نشینی از مواضع خود را ندارد. در این شرایط توپ در زمین «سعد حریری» نخست وزیر مکلف بوده و باید یک ساختار قابل قبول که مورد توافق تیم رئیس جمهوری و نیروهای سیاسی لبنان باشد ارائه کند. این در حالی است که حریری با سفرهای متوالی به خارج از کشور تنها وقت تلف می کند.

بر این اساس ناظران ابراز نگرانی می کنند که بن بست تشکیل دولت در لبنان می تواند مقدمه ای برای یک طوفان سیاسی و غیر سیاسی و پس از آن ورود به یک مرحله خطرناک باشد.

از سوی دیگر رفتارهای سعد حریری نشان می دهد که او به هیچ وجه قصد عقب نشینی از مواضع خود و یا استعفا ندارد.

منابع وابسته به سعد حریری در این زمینه اعلام کردند که فشارهایی از جانب برخی برای استعفای نخست وزیر مکلف وجود دارد؛ اما می‌گوییم که این اتفاق نخواهد افتاد و چیزی به نام عقب نشینی یا استعفا در برنامه‌های سعد حریری نیست.

منابع کاخ ریاست جمهوری لبنان درباره پرونده تشکیل دولت در این کشور اعلام کردند که نیروهای سیاسی در انتظار بازگشت سعد حریری از امارات متحده عربی جهت از سرگیری تماس‌ها درباره تشکیل کابینه هستند.

انتهای پیام/