شهرخبر

تصاویر| فصل گل و گلاب در فراق گردشگر

کدخبر: 408725
شهر میمند از توابع شهرستان فیروزآباد استان فارس یکی از کانون‌های اصلی گل محمدی در فارس است که سالانه بیش از ۱۰ هزار تن گلاب در کارگاه های سنتی و صنعتی این شهر تولید می شود و این حجم تولیدات باعث شده که میمند نقش مهمی در تولید گلاب و اسانس گل محمدی در کشور داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شهر میمند از توابع شهرستان فیروزآباد استان فارس یکی از کانون‌های اصلی گل محمدی در فارس است که سالانه بیش از ۱۰ هزار تن گلاب در کارگاه های سنتی و صنعتی این شهر تولید می شود و این حجم تولیدات باعث شده که میمند نقش مهمی در تولید گلاب و اسانس گل محمدی در کشور داشته باشد. از ابتدای اردیبهشت ماه، کار برداشت گل محمدی آغاز و هم زمان کارگاه‌های سنتی و صنعتی مختلف گلاب‌گیری نیز در گوشه و کنار این شهر فعالیت خود را شروع می‌کنند.

این ماه موسم گل و گلاب در استان فارس است، این روزها سایه ویروسی منحوس بر سر آن سنگینی می‌کند. هر سال از ابتدای اردیبهشت تا نیمه خرداد، گلستان‌های محمدی شهر میمند در قُرق گردشگران بود و مسافر داخلی و خارجی زیادی راهی این شهر می‌شدند، اما امسال به دلیل شیوع کرونا، تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری و نبود مسافر،رکود بر یکی از مهم‌ترین قطب های صنعت گلابگیری ایران سایه افکنده است؛ اتفاقی که علاوه بر گلاب میمند فارس، گردشگری این منطقه را هم با آسیب جدی مواجه کرده است.