ویدیوی هفته؛ ویدیوی نوید محمدزاده و فرشته حسینی

نوید محمدزاده با انتشار ویدیوی تبریک تولد فرشته حسینی و البته پوشش های مشترک اخیرشان خبر یک تمام رسانه ها شد. رابطه نزدیک این دو هنرمند این سوال را برای خیلی ها به وجود آورد که شاید این ارتباط قرار است از دنیای هنر پیش تر رود. خبرگزاری برنا تولد این بازیگر افغانستانی را به او مانند بسیاری از هنرمندان تبریک می گوید.

رابطه+عاشقانه+نوید+محمدزاده+و+فرشته+حسینی+لو+رفت+++فیلم

عروس هفته؛ ساره بیات

علیرضا افکاری هنرمند با کارنامه دنیای موسیقی با انتشار پستی در هفته ای که گذشت همه را سوپرایز کرد. ازدواج ساره بیات بازیگر این روز های سریال گیسو خبر خوشی در عالم هنر بود که البته با کپشن افکاری حاشیه ساز شد.

همسرم...

بانوی زیبای من...

در تمام سالهای گذشته زندگی مشترکمان،سالهایی که در کنارت زیستم،شد ماحصل آثاری که بر دل مخاطبین خوش نشست.

برای تاثیر حضور سالیانت در خلق این آثار و زندگیم،،،

برای داشتنت،،،

برای بودنِ همیشگیت،در کنارم،،،،

و عشقی که هردم به زندگیم رنگی بدیع میبخشد،

از تو سپاسگزارم.

باشد تا همواره در فراز و نشیب دوران، در عشق غوطه ور باشیم و جاودان.

و این قطعه خاطراتِ مشترکمان،که همچون قطعات دیگرم تقدیم به چشمهای مهربان تو بوده و هست

خبرگزاری برنا به این زوج هنرمند تبریک می گوید و برای آن ها آرزوی خوشبختی می کند.

علیرضا+افکاری

دود از کنده ی هفته؛ آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز در اسکار 2021 با فیلم پدر باز درخشید تا تبریک خانواده سینما در اقصی و نقاط دنیا به سمت او سرازیر شود او بعد از سه دهه به این جایزه مهم سینمایی در اسکار دست پیدا کرد.

بهترین فیلم

برنده: سرزمین خانه به دوش‌ها - کلوئی ژائو

پدر

یهودا و مسیح سیاه

منک

میناری

زن جوان خوش آتیه

صدای متال

دادگاه هفت شیکاگویی

گری اولدمن و آماندا سایفرد در منک، فیلمی که بیشترین نامزدی را داشت اما فقط دو اسکار کسب کرد

بهترین بازیگر زن

برنده: فرانسیس مک دورمند - سرزمین خانه به دوش‌ها

وایولا دیویس - بلک باتمِ ما رِینی

اندرا دی - آمریکا علیه بیلی هالیدی

ونیسا کربی - تکه‌های یک زن

کَری مولیگان - زن جوان خوش‌آتیه

آنتونی هاپکینز با ۸۳ سال سن، مسن ترین برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد - برای فیلم پدر که در آن نقش یک بیمار زوال عقل و فراموشی را بازی می‌کند

بهترین بازیگر مرد

برنده: آنتونی هاپکینز - پدر

ریز احمد - صدای متال

چدویک بوزمن - بلک باتمِ ما رِینی

گری اولدمن - منک

استیون یان - میناری

بهترین نقش مکمل زن

برنده: یو جانگ یان - میناری

ماریا باکالووا - بورات ۲

گلن کلوز - مرثیه هیلبیلی (مرثیه روستایی)

اولویا کولمن - پدر

آماندا سیفرید - منک

بهترین نقش مکمل مرد

برنده: دنیل کالویا - یهودا و مسیح سیاه

ساشا بارون کوهن - دادگاه هفت شیکاگویی

لزلی اودوم جونیور - یک شب در میامی

پال ریسی - صدای متال

لِکیث استنفیلد - یهودا و مسیح سیاه

کلوئی ژائو - کارگردان سرزمین خانه به دوش‌ها

بهترین کارگردان

برنده: کلوئی ژائو - سرزمین خانه به دوش‌ها

توماس وینتربرگ - یک دور دیگر

دیوید فینچر - منک

لی ایساک چانگ - میناری

امرالد فنل - زن جوان خوش آتیه

انیمیشن روح درباره معلمی است که رویای خواننده سبک جاز شدن را دارد

بهترین انیمیشن

برنده: سول (روح) - پیکسار والت دیزنی

به پیش

روی ماه

فارماگدون

مراقبان گرگ‌ها

مابقی اسکارها

بهترین مستند بلند: معلم اختاپوس من - پیپا الریچ، جیمز رید و کریگ فاستر

بهترین قطعه موسیقی: یهودا و مسیح سیاه

موسیقی فیلم: انیمیشن روح

تدوین: صدای متال

سینماتوگرافی : منک

صحنه آرایی: منک

جلوه‌های ویژه: انگاشته-تنت

صدابرداری: صدای متال

انیمیشن کوتاه: اگر اتفاقی افتاد، بدان من دوستت دارم

گریم: بلک باتمِ ما رِینی

طراحی لباس: بلک باتمِ ما رِینی

بهترین فیلم خارجی: یک دور دیگر (دانمارک)

بهترین فیلمنامه اقتباسی: پدر

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: زن جوان خوش‌آتیه

3ee95ed3-b212-41bf-b8be-e929f84974fb

فرهاد هفته؛ فرهاد مهراد

آلبومی جدید از ‎ فرهاد مهراد در اسپاتیفای منتشر شده که نسخه صوتی ‎کنسرت وین در سال ۱۳۷۱ است. آلبومی جذاب و شنیده نشده که شنیدنش میتواند لحظات خوبی برای دوستداران این هنرمند باشد.»

پالایش و مسترینگ این آلبوم سال گذشته در استودیو صبا توسط کاوه عابدین انجام شده است.

maxresdefault

بازیگر هفته؛ اسماعیل محرابی

خیلی ها اسماعیل محرابی را با سریال ماندگار «آیینه» با بازی بازیگران بزرگی چون ثریا قاسمی، پوراندخت مهیمن و مرجانه گلچین و... به خاطر دارند این بازیگر با سابقه و کم کار سینما و تلویزیون با کارنامه درخشانش سال ها در کنج عزلت بود تا اینکه با سریال «یاور»، سعید سلطانی از او رونمایی کرد. اگرچه بازی ها در این سریال خیلی چنگی به دل نمی زند و برخی از نقش ها انتخاب اشتباهی می باشند اما محرابی بعد از مدت ها لحظاتی جذاب را در بازیگری به وجود آورد تا یادآور خاطره های گذشته از این هنرمند پیشکسوت باشد. اسماعیل محرابی در این سریال در نقش علی شهمیرزادی چند سکانس بازی خاص داشت.

اسماعیل-محرابی

تابوشکنی هفته؛ فقیهه سلطانی

خودش در یک پست از نقشی که در سریال یاور بازی می کند به عنوان زن مخفی یاد می کند کاراکتری که شاید خیلی از بازیگران علاقه مند به ایفای آن حداقل در تلویزیون نباشند. فقیهه سلطانی با چند سکانس در سریال «یاور» در نقش زن دوم پسر یاور تمام آن چیزی را که کارگردان می خواست تا این نقش در بازیگر منعکس کند با خود داشت و باید بگوییم از کمترین فرصت برای ایفای این نقش، بیشترین استفاده را در اجرا با ظرافت برد.

index

متولدین هفته؛  از خانواده موسیقی تا سینما

این هفته خانواده موسیقی کیک تولد فوت کردند از آریا عظیمی نژاد تا سهراب پور ناظری که هر کدام یکی از وزنه های این روز های موسیقی هستند و البته میلاد کی مرام نیز در هفته ای که گذشت با حجم وسیعی از تبریکات تولد روبه رو شد. کی مرام که این روزها سریال «سیاوش» را در شبکه نمایش خانگی دارد در آغازین ساعات روز تولدش با یک تبریک عجیب و غریب از مجید صالحی مواجه شد تا سیل مدل های مختلف تبریک در فضای مجازی به سمت او سرازیر شود.

178031_618

دلبری هفته؛ اشکان خطیبی از آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی از بازیگران کم سر و صدای سینما و تئاتر است که این روز ها در  شبکه نمایش خانگی با سریال « می خواهم زنده بمانم» می درخشد. اگر چه منتقدان بسیاری بازی جذاب او را در این سریال و آثار اخیر تشویق کردند اما اشکان خطیبی در دلنوشته ی متفاوت برای همسرش اینگونه نوشت:

فکر می کردم این یادداشت رو وقتی برات می نویسم که جایزه ت رو از دست هیات داوران گرفتی ولی ...

این روزها وقتی بازی و درخشش ت در "می خواهم زنده بمانم" رو تماشا می کنم ، همه ی اون شب ها و‌ روزهایی رو به یادم می آد که پله به پله و تمرین به تمرین و نقش به نقش با شهامت سعی می کردی تجربه کنی ، جلو بری و توقع حمایت و سفارش از کسی نداشته باشی.

من که سال هاست از سینما رفتم ولی حتی در تئاتر هم اجازه ندادی ازت حمایت کنم. شاید بشه گفت تو با بازی در "ده سال تنهایی" و "نفرین قحطی زدگان" به من کمک کردی و ازم حمایت کردی.

خواستم بگم هویت مستقلی که در این حرفه برای خودت ساختی ، فقط و فقط مدیون تلاش و پشتکار خودته و به هیچ کس ،هیچی بدهکار نیستی.

حالا آرزوم اینه که یه روزی باهات جلوی دوربین هم بازی شم.

unnamed

آرزوی متفاوت هفته؛ آرزوی هانیه توسلی

هانیه توسلی اصولا کم مصاحبه و کم سر و صدا است اما این هفته با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش در فضای مجازی پر سر و صدا شد مطلبی که برداشت های متفاوتی با خود به همراه داشت و توضیحات هانیه توسلی را در بر داشت که در ادامه می خوانید:

متن پست قبل تغییر می کند؛ من می‌دانم اذهان عمومی روزی رشد خواهد کرد و ظرفیت پذیرش مشکلات زنان این سرزمین را خواهد داشت. روزی می‌آید که وقتی زنی دردی را فریاد می‌زند، همدلی و درک و فرهنگ جامعه حمایتش خواهد کرد. به امید آن روز. نیت من اعلام همدری با زنان آزاردیده بود، خود من هم مثل خیلی‌ها آزار دیده‌ام. آزار و تعرض و تبعیض جنسیتی و توهین و تحقیر زنان سال‌های سال است که در ریز و درشت زندگی‌مان وجود دارد. این ماجرا زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که مردان در موضع قدرت به خودشان اجازه‌ی گفتن هر حرف و انجام هر رفتاری را می‌دهند. کاش نترسیم. حرف زدن در مورد آزار و تعرض وقتی در جایگاه ضعیف‌تر باشی شجاعت و جسارت فوق‌العاده‌ای می‌خواهد، می‌دانم.

‎نکته‌‌ی مهمی که می‌خواهم رویش تاکید کنم این است که قاطعانه و در نهایت صداقت اعلام می‌کنم، دردی که از آن حرف زدم هیچ ارتباطی به هیچکدام از فیلم‌هایی که در آنها بازی کرده‌ام ندارد. من خوشبختانه پیش از ورودم به سینما سال‌ها تئاتر کار کرده بودم و جایزه‌ی بازیگری تئاتر داشتم؛ فیلم‌های خوب دیده بودم و کتاب زیاد خوانده بودم. همین باعث شد قبل از ورودم به سینما خیلی از افراد محترمانه با من برخورد کنند و حتا من را به دیگران معرفی کنند. در عین حال نمی‌توانم انکار کنم که افرادی هستند که با رفتارهای ترسناک و غیراخلاقی دختران جوان را مرعوب می‌کنند و آن‌ها را آزار می‌دهند، در محیط‌های هنری، کلاس‌های آموزشی، به اسم استادِ همه‌چیزدان و باتجربه و مثلن باسواد. آنها زخم‌هایی روی روح و روان دختران جوان می‌گذارند که تا سالها درمان نمی‌شود و با قلدری ادامه می‌دهند چون بعید می‌دانند کسی حرفی بزند، چون در قدرت هستند و به سادگی «می‌توانند». وجود افرادی که چنین نگاه بیماری دارند و از جایگاه‌شان سوءاستفاده می‌کنند قابل کتمان نیست. برای زنان و دختران سرزمینم عزت نفس و شجاعت و جسارت آرزو می‌کنم و برای کل جامعه شرافت و انسانیت.

‎به امید روزی که اخلاق و قانون و مردم و فرهنگ این جامعه آزاردیده‌ها را حمایت کند و دردشان را بشنود.

a49ab63f-e92f-4aca-872a-b4ad4c6f9769

کرونایی هفته: لیلا حاتمی و زری خوشکام

لیلا حاتمی که طی چند دو هفته  گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود، شامگاه  ششم اردیبهشت‌ماه از بیمارستان مرخص شد.

طبق پیگیری ها از نزدیکان این بازیگر سینما، حاتمی ادامه درمان خود را در منزل سپری می‌کند.زری خوشکام بازیگر قدیمی و مادر لیلا حاتمی نیز به کرونا مبتلا شده و در آی‌سی‌یو بستری است.فرزندان لیلا حاتمی نیز این روزها به دلیل ابتلا به کرونا در خانه تحت مراقبت هستند.

لیلا-حاتمی