شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#سوریه

دعوت از پارلمان‌های کشورهای «دوست» سوریه برای نظارت بر انتخابات

به گزارش منیبان؛ به نقل از روسیا الیوم، دفتر ریاست پارلمان سوریه اعلام کرد که اکثریت نمایندگان موافقت خود را با دعوت از برخی از پارلمان‌های کشورهای «دوست و برادر» جهت همراهی با دمشق برای نظارت بر عملیات انتخاب رئیس جمهور اعلام کردند.

ریاست پارلمان سوریه افزود: از پارلمان‌های ایران، الجزائر، عمان، موریتانی، روسیه، ارمنستان، چین، ونزوئلا، کوبا، بلاروس، آفریقای جنوبی، اکوادور، نیکاراگوئه و بولیوی دعوت خواهد شد.

ریاست مجلس سوریه دیروز اعلام کرد با ثبت نام ۱۲ نفر دیگر، شمار داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به ۴۱ نفر رسید.

مهلت قانون اساسی برای ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سوریه که در تاریخ ۵ خرداد ماه آینده برگزار می شود، امروز به پایان می رسد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه باید در تاریخی بین ۶۰ تا ۹۰ روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری هفت ساله اسد برگزار شود. دوره ریاست جمهوری اسد در ۱۷ ژوئیه /۲۶ تیر ماه پایان می‌یابد. 

دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال ۱۳۹۳ برگزار شد که در آن بشار اسد توانست پیروز شود.

به موجب قانون اساسی جدید سوریه که در سال ۲۰۱۲ در یک همه پرسی تصویب شد، امکان تشکیل یک نظام چند حزبی در این کشور، وجود دارد.

مجلس سوریه با یک قانون انتخاباتی موافقت کرد که براساس آن، نامزدها باید ۱۰ سال گذشته را در سوریه زندگی کرده و نباید از تابعیت کشور دیگری برخوردار باشند.