رفتار غیرانسانی مقامات سعودی با زندانیان در ماه رمضان

 خانواده‌های زندانیان سیاسی در عربستان در ماه مبارک رمضان ، از مجموعه مجازات‌های اعمال شده توسط مقامات سعودی در زندان الحائر علیه زندانیان آزادی بیان رونمایی کردند.

این خانواده‌ها به سایت سعودی لیکس اعلام کردند که اداره زندان الحائر از ملاقات زندانیان آزادی بیان با اقوام خود در ماه رمضان جلوگیری می‌کند و حتی به آن‌ها اجازه رفتن به حیاط زندان را نیز نمی‌دهند.

بر اساس گزارش این منابع، مقامات سعودی اخیرا گروهی از زندانیان روانی را به همراه زندانیان آزادی بیان دریک بند بازداشت کرده که این امر رنج و درد این زندانیان را چند برابر کرده است.

این منابع تصریح کردند که مقامات سعودی به زندانیان که سیگار می‌کشند اجازه استعمال دخانیات را در داخل راهروها به آن‌ها داده‌اند که این امر منجر به آلودگی محیط زندان و تنگی نفس بیماران مبتلا به آسم در این زندان شده است.

 همچنین بازداشت شدگان سیاسی در الحائر با توجه به بی توجهی مقامات آل سعود به واکسیناسیون پزشکی، از علائم ویروس کرونا رنج می‌برند. سازمان حقوق بشری القسط اعلام کرد که اسنادی از شیوع ویروس کرونا در میان زندانیان آزادی بیان در زندان الحائر دریافت شده که دلیل این امر واکسیناسیون نشدن زندانیان و همچنین نبود بهداشت کافی در این زندان است.

سازمان حقوق بشری القسط از مقامات سعودی خواستار تضمین حقوق اساسی بازداشت‌شدگان و رسیدگی به بهداشت و درمان این زندانیان و آزادی آن‌ها شد.

زندان الحائر در عربستان سعودی یکی از بزرگترین زندانهای سیاسی در این کشور است و بسیاری از زندانیان از جمله علماء، شیوخ ، پزشکان و خبرنگاران زندانی در این زندان می‌گویند زندان الحائر بدترین زندان عربستان است زیرا وحشیانه ترین شکنجه‌ها در آن انجام می شود.

زندان الحائر پنجمین زندان عربستان به لحاظ مساحت است اما از حیث استحکامات امنیتی رتبه یک را به خود اختصاص داده است، این زندان با شدیدترین تدابیر امنیتی اداره می‌شود. الحائر در چهل کیلومتری جنوب ریاض قرار دارد،گفته می‌شود اکثر افرادی که در این زندان حبس هستند به علت مسائل مرتبط با تروریسم محکوم شده اند .

این زندان یکی از بزرگترین زندانهای جهان و خطرناک ترین آنها است، در این زندان کوچکترین امکانات که نشانه‌ای از رعایت حقوق بشر در آن باشد وجود ندارد، برخی زندانیان سابق می‌گویند در این زندان افرادی زندانی هستند که حتی خانواده‌هایشان از مکان حبس آنها بی‌خبرند.