شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#انتخابات مجلس

غزه و کرانه باختری مخالفت خود را با تعویق انتخابات نشان دادند:

تجمع اعتراضی صدها نامزد انتخاباتی فلسطین اشغالی در رام الله

تجمع اعتراضی صدها نامزد انتخاباتی فلسطین اشغالی در رام الله

صدها نامزد انتخابات فلسطین با برگزاری یک گردهمایی اعتراضی در رام الله علیه برخی ادعاهای تشکیلات خودگردان مبنی بر تعویق انتخابات مجلس قانون گذاری شعار سر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، امروز (چهارشنبه ۸ اردیبهشت) ۲۵ ائتلاف انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین اشغالی با تجمع در مرکز رام الله علیه برخی ادعاها مبنی بر تعویق انتخابات سراسری شعار دادند.

این تجمع اعتراضی در حالی برگزار شده است که قرار است فردا پنجشنبه (۹ اردیبهشت) تمام گروه‌های فلسطینی شرکت کننده در انتخابات سراسری برای بررسی موضوع تعویق انتخابات گفتگو و رایزنی کنند.

«نزار بنات» عضو فهرست انتخاباتی عزت و آزادی در خلال تظاهرات روز چهارشنبه در رام الله تأکید کرد: «برخی اتهام‌ها علیه نامزدها و فهرست‌های انتخاباتی مدعی بی توجهی آنان به اوضاع قدس اشغالی است که به طور قطع [این اتهام‌ها] بی پایه و اساس هستند. باید تأکید کنم که ما کاملاً در برابر تصمیم سران رژیم اشغالگر برای جلوگیری از برگزاری انتخابات در قدس اشغالی قرار داریم».

معترضان در جریان این گردهمایی همچنین خاطرنشان کردند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حق ندارد به تنهایی تصمیم بگیرد و خواست خود را از طریق صدور پروتکل‌های قانونی و سیاسی به مردم تحمیل کند.

«ماهر صلاح» رئیس سابق جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از فلسطین نیز با اشاره به اینکه برخی از پیروزی حماس در انتخابات سراسری واهمه دارند، تصریح کرد که سیاست‌های حماس تعویق انتخابات را برنمی‌تابد.

او ادامه داد: «مردم فلسطین نباید تنها به این شعار بسنده کنند که "انتخابات بدون قدس را نمی‌خواهیم". آنها باید این شعار خود را به "انتخاباتی را که بنا به میل و اراده دشمن صهیونیستی باشد نمی‌خواهیم" بسط و توسعه دهند. اشغالگران صهیونیست نباید بر خواست ملت فلسطین سوار باشند. چگونه به عنوان یک فلسطینی باید قبول کنیم که اشغالگران به ما دستور بدهند؟ و در امور داخلی ما وارد شوند».

این مقام سابق حماس در پایان اشاره کرد که تشکیلات خودگردان به دنبال انتخاباتی است که تنها برای آن منفعت داشته باشد.