به گزارش برنا؛ رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره بودجه پیش بینی شده درباره نوسازی مدارس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ توضیح داد.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور که عصر امروز 8 اردیبهشت ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد اظهار کرد: ۱۰ هزار میلیارد برای نوسازی مدارس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده که امیدواریم تحقق یابد.

او  همچنین افزود: در اردوگاه باهنر یک ساختمان ۱۵۰ ساله احیا شد، همچنین در این اردوگاه یک مجموعه اقامتی برای فرهنگیان ساخته شده است.

منادی سفیدان بیان کرد: ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که محل خوبی برای کارهای خیر است.

در ادامه محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه از سال گذشته برای تکریم خیرین این روز به نام روز ملی خیرین نامگذاری شده است اظهار کرد: زنان و مردان فرهیخته برای ساخت و تجهیز مدارس می‌کوشند تا بستر مناسبی را برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فراهم کنند.

او ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در سراسر کشور افزود: حضور خیرین باعث شد تا بیش از ۱۳۵ هزار کلاس درس بعد از انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان ساخته شود همچنین خیرین در سال گذشته بیش از هزار و ۳۶۱ مدرسه ساختند‌.

جعفری بیان کرد: همواره افزایش اعتبارات دولتی برای ساخت مدارس مشوق خوبی برای خیرین در راستای مدرسه سازی است.

در این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه از کتب خیرین مدرسه ساز رونمایی شد.