شهرخبر

ساده‌ترین راهکارها برای نگهداری و تمیزکاری درب‌های فلزی

به گزارش منیبان؛ افراد بایستی تا متناسب با نوع و جنس دربی که دارند برای تمیز کردن آن اقدام کنند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با روش های ساده ای که توسط آن می توان درب های جنس فلزی را تمیز کرد، آشنا سازیم.

از محلول های شستشو دهنده درب برای تمیز کردن استفاده کنید

اولین و مهم ترین راهی که به واسطه آن می توان برای تمیز کردن درب ریلی حیاط خانه کمک گرفت این است که از محلول های شستشو دهنده که مخصوص تمیز کردن درب های فلزی هستند استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن به واسطه این محلول های شستشو دهنده، تنها کافی است که از یک دستمال مرطوب کمک بگیرید و سطح مورد نظر خود را پس از آغشته کردن به مایع و محلول تمیز کننده، پاک کنید.

بسیاری از افراد برای تمیز کردن هر چه بهتر سطوح خود، پس از استفاده از محلول، دقایقی صبر می کنند تا مواد شیمیایی اثربخشی لازم را داشته باشد، پس از چند دقیقه به کمک دستمال سطح مورد نظر را پاک می کنند.

از ترکیب سرکه برای جلا دادن درب فلزی استفاده کنید

یکی دیگر از مهم ترین ترفندها و روش هایی که به کمک آن می توان به جلا دادن درب های فلزی کمک کرد این است که از ترکیب سرکه استفاده کرد. سرکه خاصیت تمیز کنندگی بسیار قوی ای دارد و علاوه بر این نکته، با کمک سرکه می توانید درب های فلزی براق و جلا داده شده ای داشته باشید. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که حتما از ترکیب سرکه پس از تمیز کردن درب خود استفاده کنید تا در نهایت بتوانید درب های تمیز و درخشانی داشته باشید.

از بین بردن لکه های سخت درب فلزی را با سنباده انجام دهید

با توجه به اینکه درب فلزی ساختمان همیشه در معرض هوای بیرون از منزل هستند، طبیعتا در معرض آلودگی های خیلی بیشتری قرار می گیرند. به همین خاطر گندزدایی و پاکسازی درب ها از روش های ساده و معمولی پیش نمی رود و باید راه حل دیگری را انتخاب کرد.

شما می توانید برای گندزدایی هر چه بهتر درب های فلزی، از ابزارهای ساده و در دسترسی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید با کمک یک سنباده، سطح آلوده را تمیز کنید.

آیا استفاده از سنباده رنگ درب های فلزی را از بین نمی برد؟

سنباده کشی روی درب های فلزی همیشه بهترین نتیجه را ارائه نمی دهد چرا که اگر درب های فلزی رنگ شده باشند، قطعا سنباده کشی موجب رنگ پریدگی درب های فلزی می شود. البته اگر شما درب ساختمان خود را از مجموعه های حاذق در این حوزه انتخاب کنید، قطعا جنس با کیفیت تری را پیدا خواهید کرد و بدون دغدغه از بین رفتن رنگ می توانید از آن استفاده کنید. شرکت پایون، تولید کننده برترین درب های فلزی در سراسر ایران آماده پذیرش سفارش های ارزشمند شما در حوزه خرید درب فلزی خواهد بود.

از دستمال های نانو برای تمیز کردن سریع درب ساختمان کمک بگیرید

یکی دیگر از نکات ارزشمندی که به تمیز کاری هر چه بهتر درب های فلزی کمک می کند این است که از دستمال های نانو برای تمیز کردن سریع درهای ساختمانی خود کمک بگیرید. توجه داشته باشید که این نوع دستمال ها قابلیت پاک کنندگی بالایی دارند اما قدرت عملکرد آن ها برای پاک کردن و از بین بردن لکه های سخت پایین است به گونه ای که حتی موجب از بین رفتن خود دستمال می شود. پس توجه داشته باشید که از دستمال های نانو در موقعیت های مناسبی استفاده کنید.

تمیز کردن هفتگی درب ورودی را در برنامه ریزی خود قرار دهید

یکی دیگر از موارد مهم و ارزشمندی که باید در خصوص تمیز کردن درب های فلزی به آن توجه کرد این است که فرایند تمیز کاری را به صورت مرتب یعنی هر ماه یا هر هفته موکول کنید تا به این صورت بتوانید علاوه بر تمیز نگه داشتن درب ورودی منزل خود، به محافظت درب در مقابل آلودگی ها نیز کمک کنید. توجه داشته باشید که کاهی آلودگی و گندزدایی بیش از اندازه می تواند موجب کاهش کیفیت درب شود.