شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#اپل#اروپایی

جریمه سنگین اپل توسط اروپا

جریمه سنگین اپل توسط اروپا

گزارشات حاکی از آن است که نهادهای اروپایی قصد دارند این هفته جریمه سنگینی را علیه شرکت اپل اعمال کنند.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، با گذشت حدود دو سال از مطرح شدن نخستین دعوی قضایی علیه شرکت اپل آمریکا گزارشات حاکی از آن است که این هفته قرار است جریمه سنگینی علیه این شرکت آمریکایی از سوی نهادهای اروپایی اعمال شود. نخستین بار دو سال پیش شرکت ارائه دهنده خدمات موسیقی اسکاتی فای، شکایتی را علیه اپل مطرح کرد.

این احتمال وجود دارد که تخلف اپل باعث شود که مقامات اروپایی  جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد کل درآمد جهانی اپل علیه آن ا عمال کنند. در سال ۲۰۱۹ شرکت اسکاتی فای علیه اپل به کمیسیون اروپایی شکایت کرد و مدعی شد که این شرکت آمریکایی به شکلی غیرعادلانه دسترسی رقبای خود را به اپل میوزیک محدود کرده است.

این شرکت همچنین می‌گوید که شرکت اپل، شرکت‌های نرم افزاری را مجبور کرده تا ۳۰ درصد برای استفاده از خدمات پرداخت آن هزینه بپردازند که این مسئله باعث شد تا رقبای اپل میوزیک در رقابت با طرف آمریکایی با سختی مواجه شوند. در سال ۲۰۲۰ سازمان رقابت اتحادیه اروپا تحقیقاتی را علیه اپل و نرم افزارهای زیر مجموعه این شرکت موسوم به اپ‌استور و اپل پی، در دستورکار قرار داد.

مارگارت زستاگر، دبیر سازمان رقابت و سیاست‌های دیجیتالی اتحادیه اروپا قرار است اواخر این هفته جرایم اعمال شده علیه اپل را اعلام کند. این احتمال وجود دارد که دیگر شرکت‌های آمریکایی مانند فیسبوک، آمازون و گوگل هم با اجرای قانون جدید از سوی کمیسیون اروپایی مربوط به قوانین خدمات دیجیتال به خاطر نقض این قوانین محکوم شوند.

منبع: فارس