شهر خبر

تجمع معترضان ترکیه‌ای در مقابل پایگاه ناتو در ازمیر+ فیلم و عکس


تجمع معترضان ترکیه‌ای در مقابل پایگاه ناتو در ازمیر+ فیلم و عکس

معترضان ترکیه‌ای به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره نسل کشی ارامنه در مقابل پایگاه ناتو در ازمیر تجمع کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه جوانان ترکیه و گروهی از مردم معترض در پاسخ به اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه، پس از تجمع چند روز گذشته در مقابل سفارتخانه و کنسولگری این کشور در آنکارا و استانبول و همچنین پایگاه هوایی اینجرلیک در آدانا، این بار در مقابل پایگاه ناتو در ازمیر تجمع کرده و خواستار تعطیلی این مقر شدند.

کشور ترکیه , کشور ترکیه ,

معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: بایدن حد خود را بدان- ما نسل کشی نکردیم، از وطنمان دفاع کردیم.

در بیانیه ای که قرائت شده آمده است: ترکیه کریدور اسرائیل-آمریکا را از بین برده، نقشه فتح الله گولن خائن را نقش بر آب کرده و با کمک همپیمانان خود از جمله ایران، روسیه، آذربایجان و لیبی در جبهه مقابل امپریالیسم ایستاده است. بایدن نباید با ادعای نسل کشی، ترکیه را تهدید کند.

کشور ترکیه ,

 معترضان در پایان، کاریکاتور جو بایدن که روی آن نوشته شده جانور یک دندان(کنایه از پیری بایدن) را در مقابل مقر ناتو قرار دادند.

 

کشور ترکیه ,

 

کشور ترکیه ,

روز گذشته نیز معترضان با تجمع در مقابل پایگاه اینجرلیک در آدانا خواستار بازگشت این پایگاه به نیروهای مسلح ترکیه و بیرون راندن نیروهای آمریکایی شدند.

سردار اسکوپلو معاون رهبر حزب وطن در این تجمع خواستار پاسخ قاطع دولت به اظهارات بایدن شده و گفته بود: پایگاه اینجرلیک، نیم قرن است که تبدیل به لانه جاسوسی و ترور و نیز مرکز فتنه شده است.

معترضان صبح دیروز نیز در مقابل سفارت و کنسولگری آمریکا در آنکارا و استانبول تجمع کرده و اظهارات بایدن را یکی دیگر از شاخه های حملات آمریکا به ترکیه ذکر کردند.

آنها موضوع نسل کشی را یک موضوع حقوقی و قضائی خواندند که باید از طریق محافل حقوقی مورد بررسی قرار بگیرد و رئیس جمهور آمریکا در این خصوص صلاحیتی ندارد.

معترضان هدف از این اقدامات را سرنگونی دولت حاکم در ترکیه دانسته و خواستار برخورد قاطع تر با اقدامات ضد ترکی بایدن شدند.

 

انتهای پیام/