شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#الاهلی

شاهرخ بیانی:

مظاهری استقلال را نجات داد/ الاهلی متفاوت بازی کرد

مظاهری استقلال را نجات داد/ الاهلی متفاوت بازی کرد

کاپیتان سابق استقلال گفت: رشید مظاهری با عملکرد خود در بازی با الاهلی عربستان، استقلال را نجات داد.

شاهرخ بیانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص تساوی بدون گل استقلال برابر الاهلی امارات گفت: خیلی ها دوست داشتند استقلال یکی از آن گل هایی را که در بازی رفت به الاهلی زده بود شب گذشته وارد دروازه این تیم می کرد تا استقلال شانس صعودش را بیشتر کند.

کاپیتان پیشین استقلال خاطرنشان کرد: در دیدار برابر الاهلی، رشید مظاهری بهترین بازیکن استقلال بود، او چندین بار با واکنش هایش مانع از باز شدن دروازه استقلال شد. شاید اگر او درون دروازه نبود استقلال شب سختی را سپری می کرد و شاید هم کاملا صعود به دور بعد را به فراموشی می سپرد اما مظاهری که شب بسیار خوبی را درون دروازه استقلال داشت، توانست منجی آبی پوشان شده و استقلال را همچنان برای صعود به دور بعد امیدوار نگه دارد.

بیانی در خصوص عملکرد خط حمله آبی پوشان تصریح کرد: دیشب نه قائدی و نه مطهری آن بازیکنان همیشگی نبودند، شاید یکی از دلایل عمده این عدم آمادگی آنها و دیگر بازیکنان فشردگی بازی ها و خستگی بیش از اندازه بود. ۵ بازی در ۱۰ روز کاملا بازیکنان را تحت فشار قرار داده و آنان را خسته می کند ضمن اینکه زمانی هم برای استراحت و ریکاوری کافی وجود ندارد و این بیشتر به تیم های حال حاضر در لیگ قهرمانان ضربه زده است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد الاهلی هم باید بگویم این تیم با تیم دور رفت که ۵ گل از استقلال خورد بسیار متفاوت بود. آنها به خوبی استقلال را آنالیز کرده بودند و توانستند بازی را مدیریت کنند. مدافع تنومند این تیم تقریبا قائدی را از کار انداخته بود و اجازه نمی داد او بتواند با حرکت های انفجاری اش برای دیگر بازیکنان موقعیت گلزنی ایجاد کند. ضمن اینکه غیبت نادری تاثیرگذار بود. البته دیاباته هم دیر به زمین آمد و همین مساله در روند حرکت تیمی استقلال کاملا مشهود بود.

کاپیتان پیشین استقلال در خصوص دیدار جمعه شب استقلال برابر الشرطه عراق هم گفت: دیدار جمعه شب برای بازیکنان و هواداران استقلال بازی مرگ و زندگی است. الشرطه توانست الدحیل را با دو گل شکست دهد و همین مساله باعث شد الاهلی و استقلال امید بیشتری به صعود پیدا کنند. ضمن اینکه تیم عراقی هم حالا شرایط خوبی پیدا کرده اگرچه در مرحله گروهی حذف شده اما می خواهد مقابل استقلال هم مانند الدحیل انتقام شکست دور رفت را بگیرد. بنابراین نیاز است کادر فنی آبی پوشان بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده این دیدار کنند ضمن اینکه باید یک آنالیز خوب از الشرطه داشته باشیم تا بازیکنان بتوانند از نقاط ضعف این تیم استفاده کرده و با شکست این تیم به مرحله بعد صعود کنند.

بیانی در خصوص احتمال تقابل استقلال با پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. همه ما ایرانی ها دوست داریم تیم های کشورمان به مراحل بالاتر صعود کنند. اگر چنین مساله ای پیش بیاید و این دو در مقابل هم قرار بگیرند یکی از آنها باید از گردونه رقابت ها کنار برود. بنابراین آرزو می کنم هر دو تیم به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کنند.

وی در پایان و در خصوص سه تیم ایرانی دیگر حاضر در لیگ قهرمان گفت: متاسفانه کار فولاد برای صعود تقریبا تمام شده، این تیم نتوانست امتیازات لازم را کسب کند، اگرچه بازی های خوبی هم انجام داد اما تراکتور همچنان امیدوار است و اگر بتواند بازی بعد خود را با پیروزی به پایان برساند صعودش حتمی خواهد بود ضمن اینکه پرسپولیس هم صعود کرده و امشب با یک پیروزی خوب مقابل الریان قطرکه بسیار در این دوره از لیگ قهرمانان ضعیف ظاهر شد یکی دیگر از تیم های پرامتیاز این دوره از مسابقات باشد.