شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

مظفری:

AFC به دنبال بهانه از فوتبال ایران است

مظفری: AFC به دنبال بهانه از فوتبال ایران است

پیشکسوت داوری فوتبال ایران با بیان اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا دنبال بهانه از فوتبال ایران است، گفت: برای استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی زیر ساخت لازم را نداریم.

به گزارش مشرق، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی اعلام کرد که از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از سیستم کمک داور ویدئویی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ استفاده می‌شود.

این در حالی است که هنوز مکان دقیق مسابقات مرحله پایانی مشخص نیست و معلوم نیست که با توجه به این قانون، تکلیف میزبانی کشورهایی که فاقد این سیستم هستند، چه می‌شود.

AFC به دنبال بهانه از فوتبال ایران است

نوید مظفری داور پیشکسوت ایران در مورد این موضوع گفت: استفاده از این سیستم الزاماتی دارد و داورها باید آموزش‌های لازم را بابت این موضوع ببینند. همچنین برای استفاده از VAR باید زیر ساخت لازم را جهت استفاده از این سیستم داشته باشیم.

وی در مورد اینکه چند سال است که فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند که از فصل بعد مسابقات از VAR رونمایی خواهد شد، افزود: استفاده از این موضوع هفت گام اساسی دارد. فدراسیون چندین بار برای داوران کلاس‌های لازم را برگزار کرد اما ملزومات استفاده از این ابزار، تنها برگزاری کلاس نیست. من فکر نکنم حتی برای لیگ آتی هم استفاده از این سیستم در لیگ ایران عملی شود.

داور پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه آیا ممکن است نداشتن زیر ساخت برای استفاده از سیستم VAR به منزله از دست رفتن میزبانی نمایندگان ایران شود، یا خیر، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا دنبال بهانه از فوتبال ایران است. آنها همین‌طور حق طبیعی ما را که میزبانی است، نمی‌دهند. مگر در مسابقات ملی از VAR استفاده می‌شود که میزبانی ما را گرفتند؟

وی اضافه کرد: فدراسیون سابق ما قدرت لازم را در کنفدراسیون نداشت و این موضوع خیلی به ضرر فوتبال ما تمام شد.

منبع: ایرنا