شهر خبر

شکست ائتلاف سعودی برای باز پس‌گیری «الطلعة الحمراء »/ اهمیت راهبردی این منطقه چیست؟


شکست ائتلاف سعودی برای باز پس‌گیری «الطلعة الحمراء »/ اهمیت راهبردی این منطقه چیست؟

تلاش‌های نیروهای هادی و ائتلاف سعودی برای بازپس گیری مواضع نظامی در الطلعه الحمراء با شکست روبرو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی به شبکه خبری المیادین گفت: در جریان دفع حمله به الطلعه الحمراء در مأرب شمار زیادی از نیروهای هادی و ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

تلاش‌های نیروهای هادی و ائتلاف سعودی برای بازپس گیری مواضع نظامی در الطلعه الحمراء با شکست روبرو شده است.

نیروهای هادی و ائتلاف سعودی طی روزهای گذشته به حملات هوایی گسترده در جریان حمله به الطلعه الحمراء روی آورده‌اند.

 

الطلعة الحمراء در چند کیلومتری از غرب شهر مأرب واقع شده است و با فتح آن به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تحول مهمی رخ داد. در واقع این دژ راهبردی شهر مآرب محسوب می‌شود.

اهمیت نظامی و موقعیت الطلعه الحمراء به این سبب است که بر شهر مارب از سمت غرب مشرف است و میان آنها و منطقه صرواح واقع شده است.

فاصله تقریبی خطوط نبرد با شهر مأرب از منطقه طلعه الحمرا 10 کیلومتر و از جبهه جاده مأرب-صنعاء حدود 9 کیلومتر است.

طلعه الحمرا بعنوان سد دفاعی مهم ائتلاف سعودی در این محور محسوب می‌شد و مقاومت ائتلاف در این نقطه مانع از پیشرویهای انصارالله به سمت شهر مارب شده بود.

سقوط الطلعه به مثابه سقوط «الجبل الاحمر» (کوه سرخ) مشرف بر شهر عمران (شمال صنعاء) است که هفت سال پیش رخ داد چراکه این منطقه پیچیده‌ترین محل استقرار نیروهای منصور‌هادی رئیس‌جمهور فراری یمن است که افراد مسلط بر آن از یک سو، امکان تسلط بر جاده‌های کمک‌رسانی را دارند که مهم‌ترین آن جاده صراوح به مأرب است و از دیگر سوی، دیگر بلندی‌های اطراف دروازه غرب و شمال غربی مأرب را زیر آتش خود می‌گیرند.

از طریق الطلعه الحمراء، نیروهای صنعا می‌توانند مسافت را به سمت مرکز استان مأرب کوتاه‌تر کنند و با پیشروی به سمت شرق به سوی بلندی «البس» حرکت کنند، سپس از آنجا وارد «الدحله السفلی» و «حمه المقهوی» از مناطق نزدیک به «حمه المصاریه» شوند که خود یکی از مناطق مشرف بر محله‌های غربی مأرب است.

الطلعه الحمراء و بلندی‌های اطراف آن به‌ویژه بلندی‌های شرق، به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این امکان را می‌دهد که پس از سیطره کامل بر «البلق القبلی» به سمت منطقه «الجفینه» پیشروی کنند چراکه با سقوط الطلعه الحمراء زمینه برای پیشروی از چند مسیر به سمت مأرب فراهم می‌شود. این امر باعث می‌شود که دیوارهای دفاعی نیروهای دولت مستعفی یمن شکننده و غیرمستحکم باشند حتی اگر این نیروها از خاک‌ریز‌ها، خندق‌ها و مخفیگاه‌های خودروهای زرهی استفاده کنند؛ به این علت که بلندی‌های بعد از الطلعه‌ الحمراء دیگر همانند بلندی‌های قبل نیست و شکل دیگری دارد.

انتهای پیام/