شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ازبکستان#نیروهای مسلح

تأیید برنامه مشارکت راهبردی روسیه و ازبکستان در عرصه نظامی


تأیید برنامه مشارکت راهبردی روسیه و ازبکستان در عرصه نظامی

وزیران دفاع روسیه و ازبکستان امروز برنامه مشارکت راهبردی در عرصه نظامی را امضاء می‌کنند که تقویت کننده همکاری‌های دوجانبه در زمینه امنیتی، آموزش نظامی و تقویت توان بالقوه نیروهای مسلح ازبکستان خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه که به تاشکند (پایتخت ازبکستان) سفر کرده، اعلام کرد که وزارت دفاع فدراسیون روسیه و جمهوری ازبکستان برنامه مشارکت راهبردی در عرصه نظامی برای سال‌های 2021 الی 2025 را آماده کرده‌اند.

شایگو امروز (چهارشنبه) در جریان مذاکرات خود با وزیر دفاع ازبکستان، با اعلام این مطلب، یادآور شد: «تحقق این برنامه این امکان را به دو کشور خواهد داد تا همکاری‌های نظامی را مطابق با روح حاکم بر روابط ویژه دوجانبه گسترش دهند. این سند برای نخستین بار است که بدین شکل تهیه شده  و همین امروز مورد تأیید قرار خواهد گرفت.»

وزیر دفاع روسیه برگزاری رویدادهای دوجانبه در جهت تأمین امنیت نظامی، تقویت توان بالقوه نظامی نیروهای مسلح ازبکستان برای دفاع از این کشور و همچنین آموزش پرسنل نظامی را از حمله اولویت‌های اصلی همکاری‌های نظامی بین دو کشور نامید. به گفته وی، باید از آهنگ رشد همکاری‌ها و توسعه بیشتر آن حمایت کرد.

ژنرال سرگئی شایگو ادامه داد: «روسیه و ازبکستان با موفقیت در این عرصه، به‌خصوص در زمینه امنیتی همکاری دارند و این مشارکت در شرایط کنونی و افزایش چالش‌ها و تهدیدات، از جمله از جانب تروریسم بین‌المللی اهمیت بسیار زیادی دارد.»

وزیر دفاع روسیه همچنین از همتای ازبکستانی خود دعوت کرد تا برای شرکت در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو و همچنین نمایشگاه بین المللی تجهیزات نظامی و بازی‌های ارتش‌های جهان در سال جاری به روسیه سفر کند.

 انتهای پیام/