شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

رکورد بستری های کرونا در این شهرستان شکسته شد

کدخبر: 408792
اقتصاد نیوز : علیرضا مسلم ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در روز ۷ اردیبهشت ماه ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شدند که آمار بیشترین موارد بستری طی یک روز از زمان آغاز شیوع کرونا در این شهرستان است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا مسلم عنوان کرد: سبزوار از ۱۲ روز گذشته وارد شرایط سخت و حاد کرونا شده‌ است و هم اینک بر مبنای گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت وضعیت شیوع ویروس کرونای آن از قرمز پرخطر به قرمز تیره تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: شهرستان سبزوار در اوج پیک سوم کرونا در آبان ماه ۲۴۰ بیمار بستری  در بیمارستان واسعی داشت اما  هم اینک در پیک چهارم کرونا طی ۱۲ روز گذشته بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش بستری و درمان موقت قرار دارند و در این مدت روند کاهشی نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: همچنین بیماران ویزیت شده روزانه در مراکز ۱۶ ساعته این دانشگاه ۷۵۰ مورد است که از نیمی از این مراجعان، تست گرفته می شود و ۱۷۰ مورد آن مثبت اعلام  می‌شود.

مسلم  افزود: با وجود شرایط سخت و حاد کرونا در سبزوار به لحاظ اقلام دارویی مرتبط با درمان بیماران مبتلا به کرونا و اکسیژن کمبودی نداریم اما کادر درمان فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: فاز اول واکسیناسیون کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شده و فاز دوم واکسیناسیون همزمان با سراسر کشور آغاز و واکسن کرونا به افراد ۸۰ سال به بالا تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: مهمترین علت اوج گیری دوباره کرونا عادی انگاری شرایط و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و دورهمی‌های خانوادگی است.

مسلم با بیان اینکه همچنان روزهای سخت و تلخی در انتظار است، اظهار کرد: شهروندان باید هر علامت را ابتلا به کرونا در نظر بگیرند و با مراجعه به موقع به مراکز درمانی از عواقب بعدی بیماری پیشگیری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بیان کرد: مرکز تلفنی مشاوره تخصصی کرونا راه اندازی شده و  تمامی شهروندان می‌توانند با تماس با شماره‌های ۴۴۰۱۱۳۳۳ و ۴۴۰۱۱۴۴۴ سوالات را خود در زمینه کرونا با اساتید و اعضاء هیات علمی این دانشگاه در میان بگذارند.