شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امام حسن#عراق#خبرنگار#کرونا

بزرگداشت سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) در عراق/ گزارش خبرنگار تسنیم از عراق


بزرگداشت سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) در عراق/ گزارش خبرنگار تسنیم از عراق

دوستداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با رعایت شرایط و پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع کرونا شب گذشته و بامداد امروز سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را در سراسر عراق جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از بغداد، دوستداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام با رعایت شرایط بهداشتی ناشی از شیوع کرونا شب گذشته و بامداد امروز سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را در سراسر عراق جشن گرفتند و جشن و سرور این مناسبت فرخنده بیشتر استان‌های عراق را عطرآگین کرد.

میلاد فرخنده امام حسن مجتبی علیه السلام مصادف با امروز چهارشنبه پانزدهم ماه مبارک رمضان سبب برگزاری مراسم جشن و سرور و گلباران مراقد مقدس در نجف اشرف و کربلای معلی و کاظمین و سامراء شد.

همچنین نمای بیرونی و سالن‌های داخلی اماکن مقدس و حسینیه‌ها در بغداد و تعداد زیادی از استان‌های عراق چراغانی شده و با پارچه نوشته هایی با مضمون فضایل و اوصاف و سخنان این امام بزرگوار مزین شد.

در نجف اشرف، حرم مطهر امام علی علیه السلام به مناسبت این میلاد فرخنده غرق شادی و سرور بود و دیوارها و راهروهای حرم مطهر امام علی علیه السلام با گل مزین شد.

در کربلای معلی و در جوار مرقد مطهر برادران امام حسن مجتبی (ع)، حضرت امام حسین و ابوالفضل العباس علیهماالسلام نیز تاج‌های گل‌های رنگین و عطرآگین زینت بخش صحن و سرای مرقد این دو امام بزرگوار بود.

در کاظمین و در مرقد مطهر امام موسی بن جعفر و امام تقی الجواد علیهماالسلام جشن‌های کوچکی به مناسبت میلاد امام حسن علیه السلام با رعایت شرایط بهداشتی و توصیه‌های ستاد بحران عراق ناشی از شیوع کرونا برگزار شد.

در سامراء نیز مرقد مطهر امام حسن عسگری و امام هادی علیهما السلام و محل غیبت امام عصر (عج)شاهد فضایی از شادی و توزیع شیرینی و چراغانی بود.

این در حالی است که عتبات مقدس و مساجد و حسینیه‌ها  و باشگاهها در بغداد و بیشتر استان‌های عراق هر ساله این مناسبت میمون را با برگزاری جشن‌های مردمی و نشست‌های ادبی و کنفرانس‌ها و جشنواره‌های بزرگ جشن می‌گیرند اما شیوع کرونا از سال گذشته تا کنون مانع برگزاری چنین جشن‌هایی شده و بزرگداشت این مناسبت فرخنده به برخی فعالیت‌ها با رعایت شروط بهداشتی محدود شد.

انتهای پیام/