شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تجهیزات#ناجا#نیروهای مسلح
مراسم الحاق تجهیزات نوین به رده‌های ماموریتی ناجا برگزار شد
با حضور سردار عبداللهی؛

مراسم الحاق تجهیزات نوین به رده‌های ماموریتی ناجا برگزار شد

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید در زمینه نگهداشت این تجهیزات و امکانات با تمرکز بر نیروی مناسب آموزش‌دیده توجه کنیم و در کنار توجه به نگهداشت و استفاده بهینه از امکانات، بحث تعمیرات را نیز مدنظر قرار دهیم.

اعتمادآنلاین| معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم الحاق تجهیزات نوین به رده های ماموریتی نیروی انتظامی بر لزوم توجه به نگهداشت این تجهیزات تاکید کرد.
 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم الحاق تجهیزات نوین به رده‌های ماموریتی ناجا (پلیس پیشگیری، یگان ویژه، راهور، هواناجا و یگان پهپاد ناجا) اظهار کرد: باید در زمینه نگهداشت این تجهیزات و امکانات با تمرکز بر نیروی مناسب آموزش دیده توجه کنیم و در کنار توجه به نگهداشت و استفاده بهینه از امکانات، بحث تعمیرات را نیز مدنظر قرار دهیم، یعنی اگر به هر دلیلی نقصی در طول اجرای ماموریت‌ها به این تجهیزات وارد شد و یا آسیبی دیدند بلافاصله بتوانیم تعمیر و تجهیزات و امکانات را مجددا برای بهره برداری آماده سازی کنیم.

 

وی افزود: اطمینان می‌دهیم که در ستاد کل نیرو‌های مسلح که ستاد سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است، آنچه که در توان ماست در جهت تقویت نیروی انتظامی انجام می‌دهیم.

 

سردار عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: به دلیل ماموریت‌های متنوع و گستردگی که روزانه برای پلیس پیش می‌آید و از طرفی به فراخور شرایط جغرافیایی، اجتماعی، افزایش جمعیت، توسعه شهرها، راه ها، خطوط ریلی و ... امروز نیازمند است که پلیس بیش از گذشته "تجهیزمحور" باشد و از طرفی پیشرفت تکنولوژی نیز ایجاب می‌کند که تجهیزات پلیس از نظر کمی و کیفی پیشرفت کند و ارتقاء یابد.

 

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مهم در کنار هوشمندسازی پلیس، بحث تحرک است چراکه مردم انتظار و توقع دارند اگر حادثه‌ای رخ داد، پلیس سریع خود را به میدان حادثه برساند و قطعا تجهیزات و امکانات در کیفیت خدمات دهی پلیس و سرعت ماموریت هایش موثر است.

 

سردار عبداللهی با اشاره به ارائه گزارش توسط سردار "محمدعلی نوری نژاد "؛ معاون هماهنگ کننده ناجا خاطر نشان کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح به ویژه سرلشکر پاسدار "محمدباقری"؛ ریاست ستاد تاکید ویژه‌ای بر تقویت ناجا دارند و باید بگویم از سال 94 یک ردیف بودجه به منظور تقویت بنیه دفاعی نیروی انتظامی در ستاد کل نیرو‌های مسلح تعریف کردیم و این روند تاکنون ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی ادامه داد: در مورد کمیت نیروی انسانی در سایر سازمان‌های نیرو‌های مسلح محدودیت‌هایی داریم و چه بسا در برخی از بخش‌های مرتبط با ستاد کل نیرو‌های مسلح تعداد نیرو‌ها را کاهش دادیم، اما قائل به این هستیم که در نیروی انتظامی همواره باید فرآیند جذب و به کارگیری ادامه داشته باشد و سالانه یک سقفی برای افزایش نیروی انسانی در نیروی انتظامی تعریف کرده ایم.

 

سردار عبداللهی با اشاره بر لزوم جذب و به کارگیری نیروی انسانی متعهد، توانمند و متخصص در نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: امروزه باید علاوه بر تجهیزات چندمنظوره، بر تربیت نیروی انسانی کارآمد نیز تمرکز کنیم، از طرفی پلیس باید در تحقق هوشمندسازی با سرعت گام بردارد و حرکت کند، چرا که معتقدیم به دلیل پیچیدگی و تفاوت جرایم با سال‌های گذشته و اتخاذ رویکرد‌های جدید مجرمانه توسط مجرمان، پلیس نیز باید یک گام جلوتر از آن‌ها باشد.

 

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحمداله نیروی انتظامی سرمایه‌های خوبی دارد، تاکید کرد: بزرگترین سرمایه ناجا، نیروی انسانی است از فرماندهان تا پایین‌ترین رده‌های پلیس؛ آموزش دیده، مکتبی و با انگیزه خدمت به مردم هستند و نباید اجازه دهیم این سرمایه آسیب ببیند.

 

وی اضافه کرد: اعتماد اجتماعی نیز از بزرگترین سرمایه‌های ناجا است و بایستی روز به زور این سرمایه افزایش یابد؛ اعتماد اجتماعی به پلیس، سرمایه‌ای است که قیمت ندارد و از طرفی بزرگترین پشتوانه برای نیروی عظیم انتظامی می‌باشد و باید قدر این سرمایه‌ها را بدانیم.

 

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: از طرفی در نیروی انتظامی سرمایه‌های معنوی گرانقدری را داریم که مصداق بارز این مثال شهدایی است که این نیروی برای حفظ امنیت مردم و کشور تقدیم کرده است؛ این‌ها سرمایه‌های عظیم ناجا هستند و همه ما وظیفه داریم این سرمایه‌ها را حفظ و ارتقاء دهیم.

 

سردار عبداللهی در ادامه مطرح کرد: اطمینان می‌دهیم که در ستاد کل نیرو‌های مسلح که ستاد سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است، براساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا " مدظله العالی" بر تقویت همه جانبه نیروی انتظامی اعتقاد وجود دارد و آنچه که در توان ما است در جهت تقویت نیروی انتظامی انجام می‌دهیم.

 

وی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی همه جانبه ستاد کل نیرو‌های مسلح از نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: ان شاء الله بتوانیم با پشتیبانی روزافزون دست پلیس را در ماموریت‌ها باز بگذاریم تا این نیروی خدوم ابزار، امکانات و تحرک کافی را داشته باشد.

 

سردار عبداللهی تاکید کرد: همه در اندیشه پشتیبانی از نیرو‌های صف، میدانی و ستادی نیروی انتظامی هستیم و در این زمینه لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنیم.

 

سردار عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش موثر و پررنگ نیروی انتظامی در اجرای بخش اعظمی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: طی 15 ماه گذشته که با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور مواجه ایم شاهدیم که نیروی انتظامی اجرای بخش اعظمی از مصوبات این ستاد را اعم از اعمال محدودیت ترددها، کنترل آمد و شد‌ها و ... را عهده دار شده و همه این‌ها به ماموریت‌های ناجا اضافه شده است.

 

وی با اشاره به نقش پررنگ نیروی انتظامی در اعمال محدودیت تردد‌ها به منظور کنترل ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری خاطر نشان کرد: کنترل آمد و شد‌ها و اعمال محدودیت، کاری سخت است که پیچیدگی‌های خود را دارد، اما به هر حال شاهدیم که نیروی انتظامی در کنار انجام وظایف ذاتی و قانونی خود به اجرای بخش اعظمی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا کمک کرده و ان شاء الله این روند تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس ادامه یابد.

 

سردار عبداللهی تاکید کرد: از آحاد نیرو‌های پلیس به واسطه ایفای نقش در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا قدردانی می‌کنم و خدا قوت و خسته نباشید نیز می‌گویم.

 

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان گفت: به عزیزانمان در معاونت آماد و پشتیبانی ناجا به ویژه سردار "رضا فریبا" و همکارانش نیز که با همه توان انگیزه و درسطح تقویت پلیس‌ها و رده‌های ناجا گام بر می‌دارند خدا قوت گفته و از آنان قدردانی می‌کنم.

سردار محمدعلی نوری نژاد معاون هماهنگ کننده ناجا نیز گفت: الحاق تجهیزات و امکانات به رده‌های ماموریتی ناجا با هدف ارتقاء توان عملیاتی و تحرکی پلیس صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به الحاق تجهیزات به رده‌های ماموریتی ناجا ادامه داد: در طول سال حداقل دو بار و حداکثر 4 مرتبه الحاق تجهیزات و امکانات به منظور ارتقاء توان عملیاتی و تحرک به پلیس‌های تخصصی صورت می‌گیرد.

 

نوری نژاد با قدردانی از حمایت و پشتیبانی ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: فرآیند الحاق تجهیزات و امکانات به رده‌های ماموریتی ناجا با هدف تقویت بنیه دفاعی مطابق برنامه‌های توافقی با ستاد کل نیرو‌های مسلح و هدف گذاری‌ها پیش می‌رود.

 

سردار نوری نژاد اظهار امیدواری کرد با تزریق تجهیزات مناسب و به روز به رده‌های عملیاتی موجب افزایش دستاورد‌های نیروی انتظامی در اجرای ماموریت‌ها باشد.