شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ارتش#ارتش سوریه#دیرالزور#دمشق#منابع

درگیری ارتش سوریه با تکفیری‌ها در شرق دیرالزور


درگیری ارتش سوریه با تکفیری‌ها در شرق دیرالزور

منابع سوری از درگیری ارتش سوریه با تکفیری‌ها در صحرای «المیادین» در شرق استان دیرالزور سوریه و هلاکت شماری از داعشی‌ها و واکنش نیروهای دمشق به حملات تروریست‌هایی که در شمال غرب سوریه حضور دارند، خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، ارتش سوریه به عملیات پاکسازی باقیمانده داعشی‌ها در صحرای شرقی سوریه ادامه داد و شماری از آنها را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که ارتش سوریه به عملیات پاکسازی داعشی‌ها در محورهای شرق حماه و مناطق میان دیرالزور و الرقه با پشتیبانی هوایی سوری-روسی ادامه داد.

این منبع به درگیری ارتش سوریه با تروریست‌های داعش در صحرای «المیادین» در حومه شرقی دیرالزور و هلاکت چند تکفیری اشاره کرد.

منبع نظامی سوری اعلام کرد: جنگنده‌های سوری و روسی مواضعی که داعشی‌ها در غارها و شیارهای مناطق مثلث حماه-حلب و الرقه و میان الرقه و دیرالزور، در آن پنهان شده بودند را هدف قرار دادند.

این منبع تاکید کرد: داعشی‌ها از مناطق صعب العبور که امکان دسترسی به آنها سخت است، استفاده می‌کنند.

این منبع  با اشاره به اینکه تروریست‌های داعش در این مناطق مخفیگاه احداث و سلاح ومهمات خود را در آن پنهان و استتار می کنند، اعلام کرد: با همه اقدامات مذبوحانه داعش برای مخفی نگه داشتن سلاح و مهمات خود از دید نیروهای ارتش سوریه؛ اما جنگنده‌ها آنرا رصد می‌کنند و هدف قرار می‌دهند.

منبع سوری از حمله داعش به منطق «الطیارات» در صحرای المیادین در حومه شرقی دیرالزور خبر داد.

همزمان جنگنده های روسی 15 بار مواضع داعش را در «جبل البشری» در حومه دیرالزور  صحرای الرقه هدف قرار دادند.

پاسخ کوبنده ارتش سوریه به حملات تروریست‌ها در شمال غرب سوریه

همزمان ارتش سوریه به حملات تروریست‌هایی که در شمال غرب این کشور حضور دارند پاسخ داد و مواضع آنها را زیر حملات راکتی قرار داد.

پس از اینکه آتش بس منطقه کاهش تنش از سوی گروه‌های تروریستی نقض شد و آنها به یک مرکز ارتش سوریه در محور «دادیخ» در حومه شرقی ادلب حمله ور شدند، ارتش سوریه هم به آنها پاسخ کوبنده داد.

ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در «سهل الغاب» در حومه حماه و «جبل الزاویه» در حومه جنوبی ادلب را زیر آتش گرفت.

هلاکت یک تروریست به دست تک تیراندازن سوری

این در حالی است که تک تیراندازان ارتش سوریه در «معاره النعسان» در شمال ادلب و در نزدیکی حلب یک تروریست را به هلاکت رساندند.

رئیس پارلمان سوریه: جامعه جهانی جنایات فجیع ترکیه علیه حسکه را متوقف کند

«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه، 48 نامه را به نام مجلس شعب سوریه به دبیر کل سازمان ملل وروسای اتحادیه ها وسازمان های پارلمانی بین المللی ونهادهای پارلمانی منطقه وعربی وکمیسیار عالی حقوق بشر ارسال کرد که در آن جنایت فجیع ومستمر قطع آب شرب استان حسکه و حومه آن را توسط نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدورانش محکوم کرد.

صباغ در نامه‌های خود خواستار اعمال فشار علیه  ترکیه با هدف توقف جنایتش در حق شهروندان سوری شد.

وی بر لزوم اعمال تمام انواع فشار علیه رژیم اشغالگر ترکیه برای توقف فوری این جنایت فجیع ورساندن آب شرب به بیش از یک میلیون شهروند سوری در شهر حسکه وحومه آن تاکید کرده است.

انتهای پیام/