شهر خبر

عمق این نفوذ تا کجاست ؟

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای روحانی امروز گفت "در جامعه ما هر روز دشمنان یک داستانی می‌سرایند و می‌خواهند وحدت ما را بهم بزنند، ماجرای پخش نوار صوتی محرمانه توسط کثیف‌ترین شبکه‌ای که سراسرش ضد ایران و اسلام‌ است؛ شبکه‌ای که پولش را عربستان می‌دهد و راست و دروغ را به هم می‌بافند. الان دوران عصبانیت اسراییل و ارتجاع منطقه است؛ چون مسیری که پیش‌ بینی کرده بودند، بهم خورد. این ‌نوار یک هفته پیش هم می‌ شده منتشر شود. ولی درست در زمانی که وین در مسیر موفقیت است منتشر شده. مطالبی که در این فایل بیان شده برخی از آنها نظرات دولت نیست".

اولا چرا وزیر خارجه، به خود اجازه داده حرف هایی بزند که به اذعان آقای روحانی "ضد وحدت" بوده و دستمایه عملیات دشمن قرار گرفته؟ ثانیا چرا "مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری" که توسط "مشاور امنیتی" آقای روحانی اداره می شود، چنین فرآورده مسمومی را تولید کرده؟

ثالثا چرا مصاحبه "درز" داده شد؟ آیا مرکز تحت مدیریت کسی که سال ها "معاون وزیر اطلاعات" در دولت اصلاحات بوده، بقالی است که بشود از دخلش دزدی کرد؟

رابعا آقای روحانی مایل است عملیات ضد امنیتی را به اسرائیل و عربستان نسبت دهد. ما نمی دانیم چرا؟ اما سرویس های این دو رژیم، غالبا هماهنگ با سرویس های جاسوسی انگلیس و آمریکا عمل می کنند. و در موضوع اخیر هم، سر جمع ماجرا پای میز مذاکره، به نفع آمریکا و انگلیس تمام می شود.

اما گمانه آقای روحانی، افتضاح بزرگ تری را تداعی می کند. این که موساد و استخبارات سعودی هم، به "عمق" مرکز تحت مدیریت مشاور ارشد آقای روحانی که قرار بوده سفارش او برای مصاحبه "محرمانه" با دولتمردان را عملیاتی کند، نفوذ داشته اند.

حجم و گستره و عمق "کوه یخ نفوذ" که بعضا در ماجرای نفوذ و جاسوسی جیسون رضائیان، عبد الرسول دری اصفهانی و محمد علی شعبانی، شبکه آمد نیوز (زم) و ... هم، کشف شده، چه قدر و تا کجاست؟

تا دفتر آقای آشنا؟ تا دفتر آقای ظریف؟ و یا دفتر آقای روحانی؟ حجم وطن فروشی و خسارت های پنهان ناشی از این نفوذ، که یک قلم آن، تنظیم و اجرای نامتوازن (زیان بار) برجام می باشد، چه قدر است؟ نقش این نفوذ، در ترور شهیدان سلیمانی و فخری زاده و خرابکاری نطنز چیست؟ اصلا این حجم خسارت، قابل جبران است؟

خامسا، آقای طریف همین امروز با وقاحت، خیانت خود را توجیه کرده است. البته آقای روحانی حتما ضربه این اظهارات به امنیت و منافع ملی و به ویژه حیثیت دولت را دیده کرده، که امروز گفته؛ "مطالبی که در این فایل بیان شده برخی از آنها نظرات دولت نیست".

او از مقبولیت زیر هفت درصدی دولت خود خبر دارد. همچنین می داند که ملت ما عاشق سردار شهید سلیمانی، به عنوان قهرمان پیروز و پاکباخته ملی است. می داند که زدن قهرمانی ملی در تراز شهید سلیمانی و کارنامه اش، چه قدر ضارب را منفور ملت ایران می کند.

روحانی می داند که مردم، ترور شخصیت ملی شهید سلیمانی را در تراز جنایت تیم ترامپ و پمپئو، بلکه جنایتکارانه تر از آن تلقی می کنند. بنابراین - ولو در لفظ- با موضع جفاکارانه و بی صداقت ظریف فاصله گذاری کرده است

اما مردم و نخبگان ما اکنون پس از تهیه و درز و انتشار  فایل صوتی، نگرانند که ظریف، با نگرش دشمن پسندی که داشته، در هشت سال وزارت، چه قدر به منافع و امنیت ملی در "میدان دیپلماسی" خسارت زده و کجاهای دیگر، مدافعان امنیت ملی از پشت شلیک کرده است؟ این دغدغه، حتما باید از سوی مجلس، دستگاه قضایی و شورای عای امنیت ملی رسیدگی شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.