شهر خبر

زمان، عنصر طلایی در درمان این بیماران است

زمان، عنصر طلایی در درمان این بیماران است

زمان، عنصر طلایی در درمان این بیماران است
بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با انجام اقدامات اولیه و تشخیص سکته قلبی، سریعا از طریق تله کاردیو مدیسین بیمار بدون هیچگونه تعللی در چرخه درمان قرار می گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پریا بهرامی بیان کرد: هر ساله بخشی از بیماران اورژانس را بیماران قلبی تشکیل می دهند که زمان اصل و عنصر حیاتی در درمان این بیماران می باشد.

وی افزود: به لطف خداوند و با عنایت و پیگیری های رییس اورژانس کشور و رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، امروز مورخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، تعداد ۳۸ دستگاه با مبلغ بالغ بر ۴ میلیارد تومان در استان مرکزی به بهره برداری رسیده و میان شهرستان های استان تقسیم شده است.

وی در خصوص نحوه عملکرد این دستگاه، گفت: همکاران فوریت با رسیدن بر بیماران بیماران قلبی، به صورت آنلاین با این دستگاه نوار قلب و تمامی علائم حیاتی را به متخصص قلب مستقر در اورژانس کشور اطلاع می دهند و متخصص مربوطه در صورت نیاز، کد ۲۴۷(مربوط به سکته قلبی) را اعلام نموده و در بیمارستان امیرالمومنین(ع) سریعا بخش آنژیوگرافی فعال می شود.

وی تاکید کرد: بنابراین بیمار بدون فوت وقت و بدون مراجعه به تریاژ سریعا به بخش آنژیوگرافی منتقل شده و کمترین عارضه و صدمه به بیمار وارد می شود و این اقدام در روند درمان تاثیر بسزایی دارد.

دکتر بهرامی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از رییس سازمان اورژانس کل کشور و دکتر سید محمد جمالیان، گفت: در مرحله بعدی نیز ۲۲، دستگاه تله کاردیو مدیسین به بهره برداری می رسد و تمامی پایگاه های اورژانس استان مجهز به این دستگاه می شوند.