شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فاضلاب#وزارت

آغاز مانور پایداری برق در شرکت های آب و فاضلاب/ تصفیه خانه ها باید مولد اضطراری داشته باشند


آغاز مانور پایداری برق در شرکت های آب و فاضلاب/ تصفیه خانه ها باید مولد اضطراری داشته باشند

مانور پایداری برق در شرکت های آب و فاضلاب به منظور بررسی آمادگی دیزل ژنراتورهای شرکت های آب و فاضلاب ، با حضور ویدئو کنفرانسی مدیرعامل و تعدادی از مدیران کل شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور و مدیرکل دفتر بحران و پدافتد غیر عامل وزارت نیرو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به کاهش بارندگی در سال جاری و کاهش ورودی آب به مخازن سدها و احتمال بروز مشکل کم آبی در تابستان 1400، صبح امروز مانور  پایداری برق در شرکت های آب و فاضلاب به منظور بررسی آمادگی دیزل ژنراتورهای شرکت های آب و فاضلاب ، با حضور ویدئو کنفرانسی مدیرعامل وتعدادی از مدیران کل شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور و مدیرکل دفتر بحران و پدافتد غیر عامل وزارت نیرو در سراسر کشور آغاز شد.

روز گذشته نیز، حمیدرضا کشفی، معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با بیان اینکه "تابستان سختی از نظر تأمین آب در پیش داریم و صرفه جویی 15 درصدی مصرف آب ضروری است"، گفت: در شرایطی که از مجموع 1346 شهر کشور، 282 شهر دچار تنش آبی هستند؛ برنامه ریزی دقیقی برای تمامی استان های کشور به منظور عبور از شرایط پیک تابستان سال 1400 داریم.

از اینرو یکی از ابعاد این برنامه ریزی ها برای عبور از شرایط پیک تابستان 1400، با توجه به مشکلاتی که احتمال بروز آن در تأمین برق پیک تابستان امسال وجود دارد، بررسی آمادگی دیزل ژنراتورهای شرکت های آب و فاضلاب است که امروز این مانور در همین راستا در حال برگزاری است.

با توجه به تأکید سازمان پدافند غیرعامل، مراکز حساس بایستی به مولدهای اضطراری تولید برق مجهز باشند و از آنجایی که تصفیه خانه های آب از مراکز حساس، مهم و زیرساختی کشور محسوب می شوند، این ضرورت در مورد آنها لازم الاجرا است.

انتهای پیام/