به گزارش برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: در ورق زدن تاریخ می بینیم بی وفایی یارانی که خود را به زبان جزو دوستداران می دانند ولی در عمل پا عقب می کشند و در مسیر ایستادگی نیستند و چه مشکلاتی را برای جامعه فراهم می آورند. افرادی که خود را علاقه مند کشور و نظام و انقلاب می دانند باید حواسشان را جمع کنند و در مقاطع حساس به گونه ای عمل کنند که  مصالح و منافع اسلام مدنظر باشد. برای امام حسن مصلحت و وحدت امت اسلامی و منافع دنیای اسلام  مهم بود،  برای امام حسین هم مهم بود که  امت اسلامی در مسیر حق و مستقیم حرکت کند و انحرافی پیدا نکند.

او ادامه داد: قرآن می فرماید که خداوند به برخی از امت ها و مردم  مسلمان دوبار  اجر و پاداش می دهد به دلیل صبر و مقاومت و ایستادگی شان، چقدر حرف ناروا در مورد امام حسن مجتبی زده شد اما امام خم به ابرو نیاورد. صلح سخت تر از جنگ است، سختی جنگ کوتاه است در نهایت یا پیروزی است یا شهادت که آن هم پیروزی ابدی است، اما صلح  یک صبر  مداوم می خواهد زخم زبان ها است که  از زخم شمشیر ها بد تر است تحریف و تخریب است،  گاهی حرف های تند و ناروا  زده می شود و پاسخ انها گاهی جملات مودبانه و قشنگ است.

رئیس جمهور بیان کرد: ماجرای پخش شدن یک نوار صوتی توسط کثیف ترین برنامه  ای که و شبکه ای که  سراسر آن ضد اسلام و ضد ایران است صورت گرفت، شبکه  ای که پول آن را عرابستان تامین می کند آدم هایی که دروغ و راست را به هم می بافند تا در جامعه  ایجاد  اختلاف کنند و وحدت را از بین ببرند و گروهی را دربرابر گروهی دیگر قرار دهند، اکنون زمان  عصبانیت اسراییل و تند رو های آمریکا است. مسیر پیش بینی آنها به هم خورد. ترامپ تنها رئیس جمهور امریکایی بود که مزدوری کرد برای صهیونیست ها.

رئیس جمهور مطرح کرد: شهادت سردار سلیمانی هم کار صهیونیسم بود که در پشت پرده آمریکا را تحریک کرد، شاید برخی یادشان رفته باشد روزهایی بود که کسی جرات نمی کرد در میدان  داعش برود، برخی یادشان نیست که نه تنها کربلا و نجف در خطر بود، حرمت حرم اهل بیت در خطر بود، حتی خود بغداد هم در خطر بود و در منطقه سبز کسی جرات خروج نداشت، کسی که راه افتاد و به بغداد و شمال عراق رفت و توطئه صهیونیست و آمریکا را از بین برد سردار سلیمانی بود ، انسان های بزرگ در مقاطع حساس کار های عظیم انجام میدهند ، بحث فقط ایران نبود در لبنان عراق سوریه در یمن و همه جا آثار مجاهدت شهید سلیمانی به خوبی مشاهده می شود.

روحانی گفت: امروز 4+1 وحتی امریکا کاملا متوجه اند راهی جز تسلیم شدن در برابر قانون ومقررات بین المللی و حقانیت ایران ندارند باید تسلیم ایران شوند. توطئه اسراییل را در سال 94 شکاندیم در سال 95، 96 مردم  احساس راحتی کردند اما آدم نادانی مثل ترامپ سر کار آمد و دوباره توطئه تکرار شد امروز همه فهمیدن راهی جز تسلیم شدن در برابر ایران ندارند. دزدیدن یک سند و نوار مسئله ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد، در این مقطع حساس  که وین در اوج  موفقیت است این پخش شد تا در درون اختلاف درست شود. این فایل بنا بوده به صورت محرمانه باشد و بخشی منتشر شود و بخشی بماند به عنوان سند محرمانه برای اینده تاریخ مانند اسناد دیگر، اینجا سرقتی توسط فردی یا جمعی یا گروهی انجام شده، مسئول اینکار وزارت اطلاعات است وباید توان خود رابکار گیرد و بفهمد این فایل چگونه سرقت شده و هر که  قصور کرده هیچ رحمی نباید شود و قاطعانه برخورد صورت گیرد.مطالبی که منتشر شده برخی از انها عادی است وبرخی از انها نظر دولت یا شخص رئیس جمهور نیست هر وزیری و مقامی نظراتی دارد. میدان و دیپلماسی دو صحنه مقابل هم نیستند، اگر کسی فکر می کند که یا میدان  یا دیپلماسی باید پیروز شود این حرف دقیق نیست.

رئیس جمهور اظهار کرد: دولت  ها در سال اخر و در ماه های اخر دستاورد های خود  را در یک مجموعه ای و کتابی ثبت می کنند هم برای مطلع شدن مردم  و هم برای محققین و این دولت هم این کار را انجام داده است به زودی 7 جلد کتاب  منتشر میشود یک جلد هم پس از این 7 جلد منتشر میشود. سه جلد کتاب دستاورد های دولت و دو جلد تحت عنوان جهش تولید، وزرا و مسئولین در دوران مسئولیت خود مطالبی را که داشتند و اقدامات و مشکلاتشان و فشار هایی که  با ان مواجه بودن  رادر جایی بیان می کنند که بخشی غیر قابل نشر است و بخشی هم قابل انتشار است.

روحانی گفت: مسایل مهم سیاست خارجی در شورای عالی امنیت ملی بحث می شود، در شورای عالی بخش لشکری و کشوری در کنار هم حضور پیدا کنند و مسایل مهم را بحث و بررسی می کنند و در نهایت تصمیم باید به تایید مقام  معظم رهبری برسد، مشکلی نداریم ممکن است اختلاف سلیقه و نظر داشته باشیم اما در نهایت در شواریی بحث و تصمیم گیری می شود،  همه مسایل مهم منطقه در عراق سوریه یمن افغانستان وهمه در شورای عالی امنیت ملی بحث شده است، بهترین مشاور برای سیاست خارجی در منطقه شهید سلیمانی بود. 

او افزود: از همه طرف اعضای دولت و خودم و دستگاه اجرایی از نیرو های مسلح، سپاه ،ارتش و بسیج و نیروی انتظامی تشکر می کنیم و به انها احترام می گذاریم. فاصله ای بین دولت  سپاه ارتش بسیج و نیروی انتظامی  وجود ندارد. سردار سلیمانی تنها در منطقه فعالیت نظامی و دفاعی نمیکرد فعالیت دیپلماتیمک هم می کرد و به راحتی با یک مرجع تقلید، رئیس جمهور و وزیر خارجه  هم ملاقات میکرد و یک شخصیت جامع با ویژگی های مورد احترام بود و همیشه به این شخصیت ها فخر می فروشیم.  در این ماجرا با صبر حوصله  و دقت اگر گره ای ایجاد شده با دست باز کنیم نگذاریم دشمن سو استفاده کند شرایط ما خاص است. کشور دچار دوشقگی و اختلاف نخواهد شد

در حال تکمیل