شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#کرونا#رشت#نماینده مردم

نماینده رشت و خمام در مجلس:

مردم بعد از اقتصاد و کرونا توان تحمل بحران خشکسالی را ندارند

مردم بعد از اقتصاد و کرونا توان تحمل بحران خشکسالی را ندارند

رشت- نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به وجود دو بحران کرونا و اقتصاد در کشور، گفت:با توجه به شرایط مردم دیگر توان یک بحران دیگر همانند خشکسالی را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به وجود دو بحران بزرگ در کشور، اظهار کرد: یکی کرونا و دیگری بحران اقتصاد بوده و مردم به شدت درگیر تأمین آذوقه خود هستند که از کرونا هم بدتر است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه مردم طاقت یک بحران دیگر یعنی خشکسالی را ندارند، بیان کرد: حال مردم خوب نیست و به ویژه در روستاها به شدت از وضعیت فعلی عصبانی هستند.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ سد بالای سفیدرود ساخته شده که اصولی نبوده است، افزود: تنها مدیریت سد سفیدرود به استان مربوط است و معضل سایر سدها باید در سطح کشور حل شود.

وی با بیان اینکه اگر آب از نهم رهاسازی شود، از ۱۵ اردیبهشت به رشت می‌رسد و عملاً دچار گرفتاری می‌شویم، گفت: شرق و غرب استان از چشمه‌ها بهره می‌گیرد اما رشت چشمه و رودخانه ندارد و تنها به سفیدرود وابسته است.

نماینده رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی از ضروری است، ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد مزارع کشاورزی استان بیمه هستند و ۱۱۵ میلیارد تومان منابع برای بیمه اراضی کشاورزی نیاز داریم.

ضرورت اطلاع رسانی معضل کم آبی به مردم

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی معضل کم آبی به مردم، تصریح کرد: اگر مردم بدانند که کشت برای آنها فایده ندارد، سرمایه خود را صرف این کار نمی‌کنند.