به گزارش برنا؛ علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان ها در جریان نشست خبری خود که به مناسبت هفته شوراها برگزار شد، گفت: شوراهای شهر و روستا نماد مردم سالاری دینی است. نباید نسبت به موضوع شوراهای اسلامی شهر و روستا غفلت کنیم چرا که مدیران اجرایی شهر و روستا را انتخاب می کنند.

او افزود: امروز هر اتفاقی که رغم می خورد عامل اصلی اش مدیری است که در شهر و روستا انتخاب می شود. امروز شهردار یک شهر انواع خدمات را بر اساس برنامه و بودجه مصوب ارائه می دهد.

احمدی تاکید کرد: افرادی که مورد سوال قرار بگیرند سرعت عملگرایی افزایش پیدا می کند و مورد نظارت است و در افکار عمومی باید پاسخگو باشد.

رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: اجزا تشکیل دهنده کشور شهرها و روستاها هستند. کل امورات کشور به اینها وابسته است و توسط شهرداری ها و دهیاری ها اداره می شود البته تقسیم بودجه به دولت وابسته است.

او افزود: باید امروز به جایی برسیم که طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری هر چه زودتر به سرانجام برسد. دولت اختیارات خود را باید واگذار کند.

احمدی تصریح کرد: طی این چند دوره شوراهای شهر و روستا آزمون و خطا انجام شده است. باید تعاملات و تفاهمات بین دستگاه ها ایجاد شود و صرفا رفع بروکراسی صورت گیرد.

او با اشاره به سالروز تشکیل شوراها تاکید کرد: خوب است مجلس شورای اسلامی طرح مدیریت یکپارچه شهری را به سرانجام برسانند.
در حال تکمیل...