شهر خبر

احضار سفرای استونی، لیتوانی، لتونی و اسلواکی به وزارت خارجه روسیه


احضار سفرای استونی، لیتوانی، لتونی و اسلواکی به وزارت خارجه روسیه

سفیران سه جمهوری استونی، لیتوانی و لتونی در حوزه دریای بالتیک و کشور اسلواکی در رابطه با اخراج بی‌دلیل دیپلمات‌های روسی از پایتخت‌های خود به وزارت امور خارجه روسیه احضار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در اعتراض به اقدام غیردوستانه کشور‌های استونی، لیتوانی و لتونی در حوزه دریای بالتیک و اسلواکی در اخراج دیپلمات‌های روسی، سفرای این چهار کشور احضار شدند.

این دیپلمات‌های بلندپایه باید امروز، چهارشنبه، در وزارت امور خارجه حضور یابند تا اعتراض رسمی مقامات مسکو به آنها ابلاغ شود.

پیشتر "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو حتماً به اقدام استونی، لیتوانی و لتونی در اخراج بی دلیل دیپلمات‌های روسی پاسخ می‌دهد و سفارت کشورهای حوزه دریای بالتیک از هم اکنون به این فکر باشند که کدامیک از کارکنان آنها مجبور خواهند شد خاک روسیه را ترک کنند.

جمعه گذشته دولت‌های لتونی و استونی اعلام کردند که هر کدام یک دیپلمات روسی را به نشانه همبستگی با جمهوری چک از کشور خود اخراج می‌کنند. بعد از آن، لیتوانی نیز به نوبه خویش، تصمیم گرفت تا دو کارمند نمایندگی دیپلماتیک روسیه در این کشور را اخراج کند.   روز پنج‌شنبه نیز نخست وزیر جمهوری اسلواکی گفته بود که براتیسلاو سه دیپلمات روسی را به نشانه همبستگی با جمهوری چک اخراج خواهد کرد.   

انتهای پیام/