شهر خبر

نشست اطلاعاتی مشاور امنیت ملی عراق با فرماندهان ارشد/ دفع حمله داعش در صلاح الدین عراق


نشست اطلاعاتی مشاور امنیت ملی عراق با فرماندهان ارشد/ دفع حمله داعش در صلاح الدین عراق

منابع عراقی از دفع حمله داعش به یک منطقه در شمال غرب «طوزخورماتو» در استان صلاح الدین خبر دادند و اعلام کردند که در جریان درگیری نیروهای عراقی با تکفیری‌ها یک تروریست کشته شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، منابع وابسته به ارتش عراق از دفع حمله داعش به منطقه «الزرکه» در شمال غرب بخش «طوزخورماتو» در استان صلاح الدین خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: ارتش عراق موفق به دفع حمله داعش هنگام تلاش داعش برای رخنه به جنوب منطقه «الزرکه» شد و در جریان درگیری‌ها یک تروریست به هلاکت رسید.

حمله داعش به مرکز وابسته به ارتش عراق در شمال «خانقین»

یک منبع امنیتی در دیالی در شرق عراق از زخمی شدن دو  غیر نظامی در جریان حمله داعش به یک مرکز وابسته به ارتش عراق خبر داد.

این منبع بیان کرد: تروریست‌های داعش به مرکز امنیتی تیپ 19 از لشکر پنجم در روستای «کریم داود» در شمال «خانقین» حمله کردند. تروریست‌های تکفیری اقدام به تیراندازی به سوی ساکنان روستا کردند که دو غیرنظامی زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

نشست اطلاعاتی مشاور امنیت ملی عراق با فرماندهان ارشد اطلاعاتی

« قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق نشستی با فرماندهان ارشد اطلاعاتی عراق برگزار کرد.

دفتر رسانه ای مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد: «قاسم الاعرجی»  نشستی با فرماندهان اطلاعاتی عراق برگزار کرد که در آن ضرورت همکاری بیشتر در زمینه اطلاعاتی میان عراق و کشورهای همسایه  و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی منطقه به منظور تقویت راه‌های مبارزه با تروریسم و حمایت از ثبات و امنیت منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

روستاهای متروکه کانونی برای داعش

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که منطقه «الوقف» بزرگترین منطقه کشاورزی در دیالی از 15 سال قبل با وجود همه اقدامات امنیتی انجام شده به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و برخی عوامل دیگر از مشکلات امنیتی رنج می برد.

وی افزود: این سبب شده است که 50 درصد از ساکنان طی سالیان گذشته منطقه را ترک کنند و روستاهای متروکه به کانونی برای داعش تبدیل شده است تا بتوانند خود را پنهان کنند.

العزاوی بیان کرد: عملیات نظامی جاری در منطقه «الوقف» از سوی نیروهای امنیتی و از جمله نیروهای واکنش سریع امیدواریم که به حضور شبکه‌های خفته داعشی پایان دهد و خونریزی در این دشت مهم زراعی را متوقف کند.

وی خواستار طرحی برای بازگردانیدن خانواده‌های آواره به مناطق و روستاهای «الوقف» و ایجاد کمربند امنیتی برای ممانعت از بازگشت هسته‌های پنهان داعش و بهره برداری آنها از خلاء‌های امنیتی شد.

نیروهای عراقی از چهار روز قبل عملیات گسترده علیه داعش آغاز کرده‌اند.

داعش به گاومیش‌های زبان بسته هم رحم نکرد

تروریست‌های تکفیری داعش برای پیشبرد اهداف خود از تلف کردن حیوانات زبان بسته هم ابایی ندارند و در شنیع ترین جنایت آنها علیه حیوانات و با هدف قطع کردن روزی روستائیانی که تنها منبع درآمد آنها پرورش گاومیش است، اقدام به تلف کردن گاومیش‌ها در شمال شرق دیالی عراق کرد.

«احمد الجبوری» از فرماندهان حشد العشایری عراق اعلام کرد که داعش اقدام به تلف کردن گاومیش‌ها در یک روستا در شمال شرق دیالی کرده است.

وی افزود: داعش با نفوذ به مرکز پرورش و نگهداری گاومیس در اطراف روستای «القایه» در نزدیکی «خانقین» در 100 کیلومتری شمال شرق بعقوبه، مرتکب جنایت علیه حیواناتی شد که منبع روزی چندین خانواده روستا بود.

الجبوری گفت: جنایت داعش در کشتار گاومیش ها به مثابه وارد کردن فشار اقتصادی به خانواده هایی است که به پرورش گاومیش و فروش آن برای تامین روزی خود می‌پردازند، است

وی از کشته شدن مالک این گاومیش‌ها در حمله داعش به منزلش خبر داد.

داعش بارها گاو، گوسفند و گاومیش ها را در مناطق روستایی و زراعی هدف قرار می‌دهد و هدفش قطع کردن روزی خانواده‌های مخالف افکار افراطی است.

رخنه‌های امنیتی در مناطقی که حشد شعبی مستقر است وجود ندارد

یک منبع امنیتی اعلام کرد که رخنه‌های امنیتی اخیر در استان دیالی در مناطقی رخ می‌دهد که ارتش عراق در آن مستقر است و ارتباطی به نیروهای حشد شعبی ندارد.

این منبع بیان کرد: حوادث و رخنه‌های امنیتی اخیر در استان دیالی در مناطقی رخ می‌دهد که نیروهای ارتش و پلیس مسئولیت امنیت آنرا برعهده دارند.

منبع مذکور تاکید کرد:  مسئولیت حشد شعبی برقراری امنیت اطراف یا کمربندی استان دیالی است که کاملا امن و با ثبات است و امنیت داخلی دیالی مسئولیت ارتش و پلیس است.

استان دیالی اخیرا شاهد رخنه‌های امنیتی زیادی بوده است که به قربانی شدن شماری از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق منجر شده است.

حمله خمپاره ای داعش به اطراف ناحیه قره تپه در دیالی

یک مسئول دولتی در دیالی از حملات خمپاره‌ای داعش به اطراف ناحیه «قره تپه» در شمال دیالی خبر داد و اعلام کرد که این اولین بار از سه ماه قبل است و این حملات تلفات و خساراتی به دنبال نداشته است.

«وصفی التمیمی» مدیر ناحیه «قره تپه» با اعلام این خبر افزود: نیروهای امنیتی عراق تحقیقات درباره این حمله و جستجو در برخی مناطق به منظور تامین امنیت اطراف «قره تپه» را شروع کرده‌اند.

انتهای پیام/