شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسابقات جهانی#جام تختی#کرونا

جام تختی یا کورس رقابت داخلی‌ها برای مسابقات جهانی نروژ؟


جام تختی یا کورس رقابت داخلی‌ها برای مسابقات جهانی نروژ؟

با توجه به موج چهارم کرونا و اوج گیری دوباره کووید-۱۹ در کشورمان باید دید تیم‌های خارجی از جام بین المللی تختی استقبال خواهند کرد؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق تقویم اعلام شده از سوی فدراسیون کشتی، قرار است جام بین المللی جهان پهلوان تختی طی روزهای 27 تا 31 اردیبهشت در چابهار سیستان و بلوچستان برگزار شود.

این در حالی است که بعد از تعطیلات نوروزی شاهد جهش دوباره شیوع کرونا در کشور بودیم و تعداد کشته شدگان و مبتلایان این ویروس همچنان رو به افزایش است.

ورزش کشورمان که ماه‌ها پس از کرونا دچار تعطیلی شده بود، بعد از آغاز دوباره مسابقات و لیگ‌ها دیگر با موج‌های جدید ویروس در کشور دچار تعطیلی نشد و فدراسیون‌ها با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی تا اینجای کار مسابقات را طبق تقویم برگزار کرده‌اند.

کشتی نیز یکی از رشته‌هایی است که از شهریور سال گذشته که مجددا توانست مجوز فعالیت و برگزاری مسابقه و اردو را از ستاد مقابله با کرونا در ورزش بگیرد، به بهترین شکل ممکن پروتکل‌ها را اجرایی کرده و برنامه‌هایش را در سال المپیک پیش برده است.

حالا برگزاری جام تختی در دستور کار است. فدراسیون نیز درصدد این بود که میزبانی این رقابت بین‌المللی را به منطقه‌ای بدهد که کمترین میزان مبتلایان را داشته، از این رو چابهار انتخاب شد.

با توجه به وضعیت کنونی کشور به لحاظ کرونا، باید دید چه تعداد تیم خارجی و با چه کیفیتی در این رقابت ها حضور پیدا خواهند کرد.

نکته مهم این است که درصورت عدم استقبال مناسب تیم‌های خارجی نیز، جام تختی برای هر دو رشته آزاد و فرنگی اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی اعزامی به جهانی 2021 نروژ در نظر گرفته شده است.

کشتی‌گیرانی که شانس حضور در المپیک را از دست داده‌اند می‌توانند با حضور در جام تختی و موفقیت در این رقابت‌ها بار دیگر به چرخه انتخابی تیم ملی برگردند، این بار برای جهانی 2021.

 

انتهای پیام/