شهر خبر

دیدار ظریف با رئیس اتحادیه کردستان عراق

وزیر امور خارجه کشورمان با هیئت اتحادیه کردستان عراق به ریاست مشترک لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی از اتحادیه میهنی دیدار و در خصوص روابط کشورمان با عراق و اقلیم به تبادل نظر پرداخت.

خبرگزاری میزان - محمدجواد ظریف که به اربیل سفر کرده است با هیئت اتحادیه کردستان عراق به ریاست مشترک لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی از اتحادیه میهنی دیدار و در خصوص روابط کشورمان با عراق و اقلیم به تبادل نظر پرداخت.

ظریف در این دیدار با یادآوری نقش برجسته مرحوم طالبانی بعنوان یکی از چهره‌های تاثیر گذار کردی و عراقی، دیدگاه کشورمان را در دیدار‌های انجام شده با مقامات و شخصیت‌های عراقی در بغداد ارائه و بر خواست و نظر جمهوری اسلامی ایران برای وحدت و همبستگی تمامی جریانات، اقوام و اطیاف عراق برای ساختن عراقی آباد، آزاد، قوی و مستقل تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به برخی ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین اشاره و زمینه‌های ارتقای همکاری بین اقلیم و کشورمان را مثبت ارزیابی کرد.

لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی ریاست مشترک اتحادیه کردستان عراق نیز در این دیدار به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران نزد مردم اقلیم تاکید کردند و خواستار گسترش همکاری‌های فیمابین شدند.
آنان با اشاره به رابطه مستحکم اتحادیه و مرحوم طالبانی با ایران گفتند هیچگاه نقش و حمایت ایران از عراق در مقاطع مختلف را فراموش نمی‌کنند.

 
 
 
انتهای پیام/