شهر خبر

ظریف با هیأت اتحادیه کردستان عراق دیدار کرد

ظریف با هیأت اتحادیه کردستان عراق دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با هیأت اتحادیه کردستان عراق به ریاست مشترک لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان با هیأت اتحادیه کردستان عراق به ریاست مشترک لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی از اتحادیه میهنی دیدار و در خصوص روابط کشورمان با عراق و منطقه کردستان عراق به بحث وتبادل نظر پرداخت.

ظریف در این دیدار با یادآوری نقش برجسته مرحوم طالبانی به عنوان یکی از چهره‌های تأثیرگذار کردی و عراقی، دیدگاه کشورمان را در دیدارهای انجام شده با مقامات و شخصیت‌های عراقی در بغداد ارائه و بر خواست و نظر جمهوری اسلامی ایران برای وحدت و همبستگی تمامی جریانات، اقوام و طوایف عراق برای ساختن عراقی آباد، آزاد، قوی و مستقل تاکید کرد.

ظریف در ادامه به برخی ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های فیمابین اشاره و زمینه‌های ارتقای همکاری بین منطقه کردستان عراق و کشورمان را مثبت ارزیابی کرد.

لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی ریاست مشترک اتحادیه کردستان عراق نیز در این دیدار به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران نزد مردم منطقه کردستان عراق تاکید کردند و خواستار گسترش همکاری‌های فیمابین شدند.

آنان با اشاره به رابطه مستحکم اتحادیه و مرحوم طالبانی با ایران گفتند هیچگاه نقش و حمایت ایران از عراق در مقاطع مختلف را فراموش نمی‌کن

منبع: مهر