شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ویروس کرونا

اعتراض هندی‌ها به همراهی توییتر با سانسور توییت‌های انتقادی

اعتراض هندی‌ها به همراهی توییتر با سانسور توییت‌های انتقادی - کراپ‌شده

کاربران شبکه های اجتماعی از توییتر و دولت هند که در شرایط شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور به فکر سانسور توئیت های اعتراضی است، به شدت انتقاد کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت هند سه روز پیش از توئیتر خواست تا دهها توئیت را از این شبکه اجتماعی حذف کند. علت این مساله محتوای انتقادی توئیت های یادشده در مورد مدیریت مقابله با ویروس کرونا توسط مقامات هندی بوده است.

دامنه درخواست برای سانسور توئیتر در هند تا بدان حد بالا گرفت که حتی توئیت های برخی نمایندگان پارلمان این کشور نیز از شبکه اجتمعی مذکور حذف شد. توئیتر با اکثر این درخواست ها موافقت کرده و این مساله واکنش خشم آلود هزاران کاربر شبکه های اجتماعی را به همراه داشته که معتقدند دولت هند باید بر روی مهار ویروس کرونا تمرکز کند و نه مقابله با منتقدان خود.

بر اساس اطلاعاتی که توئیتر در این زمینه در اختیار محققان دانشگاه هاروارد گذاشته است، در روز ۲۳ آوریل یعنی چهار روز پیش ۲۱ توئیت انتقادی از دولت هند پاک شده اند که برخی از آنها متعلق به روانت ردی نماینده پارلمان، مولوی گاتاک از مسئولان محلی ایالت بنگال غربی و یک فیلم ساز هندی به نام آویناش داس بوده اند.

دولت هند برای توجیه این اقدام خود به قانون فناوری اطلاعات این کشور که در سال ۲۰۰۰ تصویب شده، متوسل شده است. بر اساس این قانون دولت هند برای حفظ نظم عمومی، حاکمیت و تمامیت ارضی هند قصد دارد محتوای مدنظر خود را بلوکه کند. اما منتقدان می گویند اعتراض به شیوه ضعیف مدیریت بیماری کرونا در هند چگونه می تواند حاکمیت و تمامیت ارضی هند را به خطر بیندازد؟ دولت هند قبلا از این قانون برای توجیه بلوکه کردن توئیت های انتقادی در مورد سرکوب کشاورزان معترض هندی و نیز مسدودکردن تیک تاک و ۵۸ اپلیکیشن دیگر چینی پس از درگیری مرزی با این کشور استفاده کرده است.

منبع: فارس