حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: شرایط برای تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی دشوار شده است. میزبانی را از دست داده ایم و در گروهمان هم شرایط خوبی نداریم اما باید این شرایط را بپذیریم چون چاره ای جز این نیست. باید با همه مشکلات کنار بیاییم و با تمام وجود مقابل رقیبان به میدان برویم. ضمن اینکه ما تدارکات خوبی هم برای این مسابقات نداشته ایم اما پوئن مثبتی نسبت به سایر رقیبان داریم که می تواند باعث شود سرگروه شویم.

او ادامه داد: نسل فعلی تیم ملی از بهترین بازیکنان هستند. ما هم در خارج از کشور هم در داخل بازیکنان شایسته ای داریم که برتر از بازیکنان تیم های رقیب هستند. درست است که بازی های تدارکاتی ایران به صورت مختصر و مفید بوده و به دلیل کرونا کشورهای زیادی درخواست بازی دوستانه با ایران را نمی پذیرفتند اما ما از نظر پتانسیل بازیکن و نیروی انسانی شرایط بسیار خوبی داریم و می توانیم با اتکا به همین بازیکنان از گروهمان صعود کنیم.

درخشان با بیان اینکه اردوی تیم ملی باید زودتر برگزار شود، افزود: حالا که تیم ملی نتوانسته اردوهای بلند مدت و طولانی داشته باشد باید بازیکنان زودتر گرد هم جمع شوند. مثلا اگر قرار بود که 5 روز زودتر از شروع بازی ها به بحرین برویم، زودتر اردو را آغاز کنیم تا مربیان تیم ملی فرصت بیشتری برای برگزاری اردو داشته باشند. این تیم فقط به هماهنگی نیاز دارد و اگر بچه ها 10 روز کنار هم باشند هم با تفکرات سرمربی بیشتر آشنا می شوند هم اینکه سرمربی شناخت بیشتری نسبت به آنها پیدا می کند. اینکه لیگ یک هفته بیشتر به تعویق بیفتد هم اشکالی ندارد چون در آن زمان اولویت تیم ملی است و ما مجبوریم به شرایطی که برایمان ایجاد شده تن بدهیم.           

سرمربی اسبق پرسپولیس ادامه داد: نکته کلیدی در صعود تیم ملی همت و غیرت بچه ها است. ما بارها در این شرایط سخت با دست خالی قرار گرفته ایم اما هر بار با غیرت و اراده بازیکنان سربلند شده ایم. من به بازیکنان تیم ملی ایمان دارم و معتقدم می توانند در بحرین شاهکار کنند. فوتبال ما در حالت عادی از تیم هایی مثل بحرین و عراق 2 بر صفر پیش است و اگر بچه ها غیرت ایرانی را رو کنند حتما بدون دغدغه به مرحله بعد می رویم. برای فوتبال ما بد است که نگران تیم هایی مثل بحرین و عراق باشیم. ضمن اینکه معتقدم سرمربی تیم ملی هم از نظر روحی و روانی می تواند شرایط خوبی برای بچه ها ایجاد کند و به آنها نزدیک شود.

درخشان در پایان گفت: قطعا اگر بازیکنان ایران جانانه و باغیرت بازی کنند بردن بحرین و عراق کار سختی نخواهد بود. ما باید مقتدرانه از گروهمان بالا برویم تا مشت محکمی بزنیم بر دهان آنهایی که میزبانی را از ایران گرفتند و مشکلات زیادی برایمان ایجاد کردند. 4