شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

در فلسطین اشغالی؛

فشار آمریکا و حکام عرب برای تعویق انتخابات+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از روزنامه «القدس»، منابع آگاه عنوان کردند که این فشارهای آمریکایی و عربی به این دلیل است که «آنها معتقدند نتایج انتخابات به نفع جنبش فتح در رویارویی با جنبش حماس نیست».

منابع آگاه تأکید کردند، آمریکا به رام الله گفته که ترجیح می‌دهد انتخابات پس از اقدامات مهم واشنگتن در قبال فلسطینیان از جمله ازسرگیری کمک‌های مالی آمریکا به آنروا ، ارائه کمک‌ها به وزارت بهداشت رام الله ، بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و دفتر سازمان آزادی بخش در ایالات متحده برگزار شود.

روزنامه محلی القدس از منابع آگاه نقل کرد که «دولت آمریکا معتقد است اینگونه اقدامات می‌تواند کفته ترازو را برای میانه‌روها در عرصه انتخاباتی فلسطین سنگین کند، تا نتایج انتخابات فلسطین که احتمالا اواخر سال جاری برگزار شود، به نفع آنها تمام شود».

منابع اسرائیلی دیروز اعلام کردند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حسین الشیخ عصو کمیته مرکزی فتح را مأمور کرد که رهبران و اعضای این جنبش را مجاب کند که به حماس فشار بیاوند تا با تأخیر در برگزاری انتخابات به دلیل مناسب نبود اوضاع منطقه موافقت کند.

آسوشیتدپرس هم به نقل از مقامات مصری گزارش داد که گروه‌های فلسطینی به ریاست رئیس تشکیلات خودگردان روز پنج شنبه به منظور بررسی موضوع تعویق انتخابات فلسطین، نشست برگزار خواهند کرد و قرار است محمود عباس در آن، تعویق در برگزاری انتخابات قدس را اعلام کند.

این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان اواخر دی ماه گذشته گفته بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط، کمیته مرکزی جنبش فتح در نشستی که دو شب پیش در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله برگزار شد، تصمیم گرفت که چنانچه رژیم صهیونیستی به ساکنان قدس اجازه نامزدی و تبلیغات در انتخابات را ندهد، برگزاری انتخابات تا اطلاع ثانوی به تعویق بیفتد.