شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن

گزارش اختصاصی مشرق /

آخرین تقلای ائتلاف در مرکز یمن/ جزئیات لشکرکشی القاعده به شهر مارب برای نجات سعودی‌ها + نقشه میدانی و عکس

نیروهای یمنی.jpg

سعودی‌های سرگردان و مات و مبهوت شده که توانی برای خروج از باتلاق خود ساخته ندارند تمامی تروریست‌ها القاعده را به خط کرده‌اند تا شهر مارب، مهترین پایگاه اشغالی را در یمن حفظ کنند.

سرویس جهان مشرق؛ پیشروی گام به گام و بسیار مهم رزمندگان یمنی در حومه غربی شهر مارب لرزه به تن سعودی ها انداخته است چرا که بیشتر از هر زمانی شکست را نزدیک می بینند و صدای خرد شدن استخوان های مزدوران خود را می شنوند.

هر لحظه که از نبردها در اطراف دروازه های غربی مارب می گذرد زمان برای شمارش معکوس ورود رزمندگان به داخل شهر کوتاه تر می شود و همین مسئله باعث شد رژیم سعودی در واپسین فرصت باقی مانده دست نیاز را دوباره به سمت گروه تروریستی القاعده دراز کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در این روزهای سرنوشت ساز دور جدیدی از مذاکرات میان سران ائتلاف سعودی و فرماندهان ارشد القاعده برگزار شده است و توافق شد تروریست ها مسئولیت حفظ مناطق اشغالی را در بخش «مراد» در جنوب غرب استان مارب و جبهه «البلق» در غرب شهر مارب بر عهده بگیرند.
 

آخرین تقلای ائتلاف در مرکز یمن/ جزئیات لشکرکشی القاعده به شهر مارب برای نجات سعودی‌ها + نقشه میدانی و عکس

بر مبنای همین توافق، ائتلاف سعودی شرایط را برای انتقال عناصر تروریستی القاعده از استان های «ابین و شبوه» به استان مارب فراهم کرده است و همچنین تجهیزات نظامی جدید از جمله موشک های حرارتی را در اختیار آنان گذاشته تا بتوانند موازنه قدرت را در میدان نبرد تغییر دهند.

به گفته منابع میدانی مشرق در مرکز یمن، سرکرده های ارشد القاعده همچنین گروه هایی از عناصر تروریستی را از استان های «البیضاء، الضالع، عدن و...» ساماندهی کرده و به خطوط درگیری ها در مارب اعزام کرده تا پیشروی رزمندگان را متوقف کنند.

باید توجه داشت ائتلاف پیشتر در سال ۲۰۲۰ و همزمان با پیروزی های خیره کننده رزمندگان در مناطق مرکزی یمن، تمامی عناصر زندانی گروه تروریستی القاعده را با هدف حفظ مناطق اشغالی آزاد کرد اما این راهبرد نتیجه نداد و نیروهای یمنی به مقصود نهایی (آزادی شهر مارب) نزدیک تر شدند.
 

آخرین تقلای ائتلاف در مرکز یمن/ جزئیات لشکرکشی القاعده به شهر مارب برای نجات سعودی‌ها + نقشه میدانی و عکس

در همین زمان بود که «ایاد الحاشدی» از فرماندهان بلندپایه گروه تروریستی القاعده به همراه تعدادی زیادی از تروریست ها به مارب انتقال داده شدند و مسئولیت های مختلف از جمله «کاشت مین، آلوده کردن مناطق به تله انفجاری، بمب گذاری و رصد تحرکات رزمندگان و ...» را بر عهده گرفتند.

به گفته منابع میدانی، مسئولیت مناطق اشغالی «جبل مراد، العلم، البلق (رشته کوه های البلق)، ذنه، سد مارب، الزور، تباب السود، صرواح، الکساره و...» به سرکرده های القاعده از جمله «الزبیر المرادی، مقداد المرادی، عبدالرحمن محمد الشحری ملقب به ابو حذیفه، جعفر ابواللیل، ابو الحارث، سلیمان الزرقاوی، ابو لیث الصنعانی، ابو الحسن الظهری، عبدالغفار ابو تراب» واگذار شد.

در این میان فرماندهان و عناصر ائتلاف سعودی (حزب اصلاح، الشرعیه و...) نیز با گروه تروریستی القاعده در این محورها همکاری می کنند اما در مجموع تمامی تلاش ها به بن بست خورده و چیزی جزء شکست در میدان به دست نیاوردند.
 

آخرین تقلای ائتلاف در مرکز یمن/ جزئیات لشکرکشی القاعده به شهر مارب برای نجات سعودی‌ها + نقشه میدانی و عکس

البته ورود تروریست ها نه نتها کمکی به ائتلاف در خطوط نبرد نکرده بلکه به دردسری جدید هم در مناطق اشغالی تبدیل شده چرا که به گفته منابع میدانی، القاعده تلاش ها برای نفوذ در قبایل تحت حمایت سعودی افزایش داده و توانسته شمار زیادی از جوانان این قبایل را به عضویت درآورد.

گروه تروریستی القاعده با جذب جوانان، اختلاف میان نیروهای ائتلاف سعودی (حزب اصلاح) را با قبایل بیشتر کرده و در روزهای گذشته نمونه ای از این اختلاف ها در بخش «الجوبه» در جنوب شهر مارب در زمانی که ائتلاف یکی از جوانان قبایل را در منطقه «الحدادم اعدام کرد به خوبی دیده شد.

نیروهای ائتلاف با این اعدام درصدد بودند از قبایل زهر چشم بگیرند و آنان را بترسانند اما در مقابل نیروهای قبایل با کمک عناصر القاعده به یکی از ایستگاه های امنیتی و نظامی آنان حمله کردند و فرمانده این مقر را مانند شبوه تروریست ها ذبح کردند.

به گزارش مشرق، ائتلاف آگاه است این گونه اتفاقات علیه نیروهایش با دخالت و نفوذ القاعده در میان قبایل صورت گرفته و نگران است اما از سویی دیگر هم قدرت بیشتری برای کنترل این وضعیت ندارند چرا که به کمک تروریست ها در حومه شهر مارب نیاز دارد.