شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#اصلاح‌طلب#جدید#رییس‌جمهور

اطلاعات جدید از افتضاح دولت درباره فایل صوتی ظریف/ دفتر رییس‌جمهور هم به تذکرات توجهی نکرد


اطلاعات جدید از افتضاح دولت درباره فایل صوتی ظریف/ دفتر رییس‌جمهور هم به تذکرات توجهی نکرد

نگهداری از فایل‌های صوتی مصاحبه با اعضای دولت (ازجمله ظریف) که توسط نهاد زیرمجموعه آشنا به نحوی بوده که فایل صوتی چندی بعد در بین بعضی سیاسیون حزبی اصلاح‌طلب دست به دست می‌شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، ماجرای افشای فایل صوتی محمدجواد ظریف وزیر خارجه که مشحون از اظهارات ضدامنیت و خلاف منافع ملی است همچنان ادامه دارد.

اگرچه سویه اصلی نقدها به درستی به تحریفات تاریخی و تحلیل‌های بسیار غلط از رابطه میدان با میز دیپلماسی است اما یکی از مسائل بسیار مهم نحوه افشای این فایل صوتی است که ظاهراً ادعا می‌شود قرار بوده فعلا منتشر نشود!

 

اما خبرنگاران تسنیم به اطلاعات جدیدی راجع به این موضوع دست یافته‌اند. همچنانکه گفته شده این مصاحبه ذیل پروژه تاریخ شفاهی دولت آقای روحانی و با مسولیت حسام الدین آشنا انجام شده است.

اما بر اساس اخبار حاصله، در میان افراد حاضر در این پروژه فردی نیز وجود داشته که چندی پیش از آمریکا تقاضای پناهندگی‌ کرده است!

نهادهای امنیتی نیز درباره این پروژه، عوامل مشغول در آن و همچنین مخاطراتی که ممکن است به بیرون درز دادن این صحبت‌ها ایجاد کند به دولت تذکر داده‌اند.

به گزارش تسنیم، مشخصاً به آقای واعظی رییس‌دفتر رییس‌جمهور تذکر داده شده است. با این حال آقای واعظی صرفاً به امتناع شخص خودش از مصاحبه در این پروژه اکتفا می‌کند اما دولت مانع ادامه یا اصلاح این پروژه توسط حسام‌الدین آشنا نمی‌شود.

همچنین اطلاعات دیگر حاکیست که نگهداری از این فایل‌ها توسط نهاد زیرمجموعه آشنا در دولت به نحوی بوده که فایل صوتی چندی بعد در بین بعضی سیاسیون حزبی اصلاح‌طلب دست به دست می‌شده و حتی در اختیار تقی کروبی و سپس حسین کروبی از فرزندان شخصیت‌های حاضر در فتنه 88 نیز قرار گرفته بود!

انتهای پیام/