شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گوچی#شبکه‌های اجتماعی

اتحاد گوچی و فیسبوک علیه فروش محصولات تقلبی

فروش نمونه‌های تقلبی برندهای معروف به یکی از بلایای بزرگ شبکه‌های اجتماعی بدل شده است.

گوچی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، دیروز شرکت های گوچی و فیسبوک شکایتی مشترک را در کالیفرنیا علیه شخصی که ادعا شده از شبکه‌های اجتماعی ایالات متحده برای فروش محصولات تقلبی گوچی استفاده کرده است، تنظیم کرده‌اند. این در نوع خود ابتکاری جالب محسوب می‌شود که این شرکت‌ها برای مقابله با جعل و تقلب با همکاری یکدیگر اقدامی قضایی را انجام داده‌اند؛ این جدیدترین نمونه از تشکیل یک اتحاد بین یک غول اینترنتی در کنار یک برند لوکس برای مبارزه با تکثیر کالاهای تقلبی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد، به حساب می‌آید. چند سال پیش نیز آمازون  پرونده‌های قضایی مشابهی را به همراه والنتینو و فرگامو تشکیل داده بود.

در بیانیه‌ای، گوچی و فیسبوک ادعا کرده‌اند که متهمی ناشناس از چندین حساب فیسبوک و اینستاگرام برای تبلیغ کالاهای تقلبی خود استفاده کرده است.

فروش آنلاین کیف‌های دستی، کفش و پوشاک لوکس در یک سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بسیار رونق گرفته است.

گروه‌هایی مانند فیسبوک مشتاقانه فشار بیشتری به بازار لوکس و «تجارت اجتماعی» وارد می‌کنند، اما برای این کار باید نشان دهند که سیستم‌عامل‌های آنها مجرایی برای فروش کالاهای تقلبی نبوده و برای برندهای تجاری ایمن است. البته در این میان، برخی از آنها تمایلی به فروش محصولات خود از طریق شخص ثالث ندارند.

بیشتر بخوانید:

در بیانیه آنها آمده است: «بیش از یک میلیون محتوا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ از فیسبوک و اینستاگرام حذف شده که تمامی آنها بر اساس هزاران گزارش دریافت شده درخصوص محتوای تقلبی برندهایی مانند گوچی بوده است.»