شهر خبر

این وانت ۶ چرخ رودست ندارد!

به نظر می‌رسد این روزها پیکاپ‌های ۶×۶ با استقبال خریداران مواجه هستند زیرا تاکنون شرکت‌ها و تیونرهای زیادی اقدام به ساخت این خودروهای شش چرخ کرده‌اند که جدیدترین آن‌ها جیپ گلادیاتور ۶×۶ است. شرکتی بنام Next Level که در کالیفرنیا واقع است این گلادیاتور شش چرخ را ساخته و عجیب اینکه این خودرو از طریق نمایندگی‌های مجاز جیپ به فروش می‌رسد.

خودرو این وانت ۶ چرخ رودست ندارد!

قیمت گلادیاتور ۶×۶ از ۱۳۲ هزار دلار آغاز می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار دلار از یک گلادیاتور معمولی در آمریکا گران‌تر است و هرچند همه توان خرید آن‌را نخواهند داشت اما در مقایسه با مرسدس بنز G۶۳ AMG ۶×۶ با قیمتی در حدود یک میلیون دلار، گزینه بسیار ارزان‌تری خواهد بود. این پیکاپ شش چرخ آمریکایی حتی از پیکاپ شش چرخ لندروور دیفندر ساخت شرکت خان دیزاین با قیمتی بیش از ۴۰۰ هزار دلار هم ارزان‌تر است.

گلادیاتور ۶×۶ علاوه بر برخورداری از یک محور اضافی، به قسمت بار کشیده‌تر ۲.۴۴ متری، کمک‌فنرهای فاکس، پله رکاب‌های جمع شونده و رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های آفرودی هم مجهز شده است. علاوه بر این، وینچ جلو و چراغ‌های اضافی هم برای این گلادیاتور قابل سفارش خواهند بود. کابین این ماشین نیز با تودوزی چرمی با دوخت سفیدرنگ و لوگوی تیونر روی صندلی‌ها و پشت‌سری‌ها تزئین شده است.

این گلادیاتور شش چرخ با همان سه پیشرانه مختلف نسخه استاندارد عرضه می‌شود که شامل ۲ لیتری چهار سیلندر توربو، ۳.۶ لیتری V۶ و ۳ لیتری توربودیزل خواهد بود. دو موتور بنزینی اول به ترتیب ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۳ نیوتن متر گشتاور و ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور دارند درحالی‌که خروجی موتور دیزلی برابر با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است.

جیپ-6-چرخ-1

جیپ-6-چرخ-2

منبع: پدال