شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

آقای وزیر! فعلا هند را بی‌خیال شوید و ایران را بچسبید

آقای وزیر! فعلا هند را بی‌خیال شوید و ایران را بچسبید

مصطفی داننده:

وزیر بهداشت ایران در نامه‌ای خطاب به همتای هندی خود نوشته است که « برای کمک به مهار کرونا در هند آمادگی داریم.» تصور می‌کردیم که تفکر مدیریت جهان با رفتن احمدی نژاد، رفته است اما به نظر می‌رسد دکتر نمکی، دست کمی از احمدی نژاد ندارد.

_همین الان وضعیت کرونا در ایران قرمز است و طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت طی 24 ساعت، 496 نفر جان خود را از دست داده‌اند. مردم از خود می‌پرسند بهتر نیست نمکی به جای کمک به هند، فکری به حال وضعیت قرمز خودمان کند.

_طبق گفته خود مسئولان وزارت بهداشت، تخت خالی در بسیاری از شهرها برای بستری شدن بیماران وجود ندارد، پس بهتر است اگر قرار به کمک است این کمک راهی شهرهای ایران شود تا شاهد مرگ و میرهای کرونایی نباشیم.

_نکته بعدی این است که حداقل در چندماه اخیر نمی‌توانیم نمره قبولی به وزارت بهداشت و ستادملی کرونا بدهیم. آنها وضعیت آبی بسیاری از شهرها را با سهل‌انگاری و آستان گرفتن به مردم، قرمز کردند. حالا همین دوستان می‌خواهند چه راهکاری به هندی‎‌ها ارائه بدهند؟

_به آنها بگویند که رفت و آمد شبانه را ممنوع کنید اما سفر رفتن آزاد باشد یا مردم می‌توانند نفس به نفس هم مترو سوار شوند یا در اتوبوس‌ها در کنار یکدیگر ازدیدن در و دیوار شهر لذت ببرند.

_همه ما می‌دانیم که وزارت بهداشت سخت ترین روزهای یک وزارت‌خانه در طول تاریخ ایران را تجربه می‌کند. می‌دانیم که کرونا دیو سرکشی است که با قطع یک سر، سه سر دیگر در می‌آورد اما اینگونه حرف زدن، راه رفتن روی اعصاب مردم است.

_وزیر بهداشت به مثابه آن مردی است مردی  که به دیگران توصیه می‌کرد با همسران خود بسازید و با آنها مهربان باشید اما در خانه خودش هر روز جنگ بود و دعوا یا به قول سعدی :«تو بر اوج فلک چه دانى چیست/که ندانى که در سرایت کیست»

_می‌دانید مثل چیست؟ بانکداری ما غرق در سود و بنگاه داری و نارضایتی مردم است اما رییس بانک مرکزی در نامه‌ای به بانکداران خارجی می‌گوید برای بهتر شدن کار خود از سیستم بانکداری ما استفاده کنید!

_نکته پایانی که باید خدمت وزیر بهداشت عرض کنم این است که اگر آمار ما به پایین‌ترین حد خود برسد و ما بتوانیم با سیستمی درست، کرونا را مدیریت کنیم اصلا احتیاجی به نوشتن نامه نیست و خود کشورها برای فهمیدن روش و به کار بردن آن، پشت در ایران صف می‌کشیند.

_برای یک بار هم که شده دست از شعار دادن برداریم و با عمل خود کیفیت‌مان را به جهان نشان بدهیم.