شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان#موادمخدر

کشف افزون بر یک و نیم تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان

به گزارش منیبان؛ سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان‌های خاش و سیب و سوران  با اشراف اطلاعاتی خود اعضای یک باند مسلح و سازمان‌یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از مناطق مرزی سیب و سوران به شهرستان خاش و سپس انتقال آن به مرکز کشور را داشتند شناسایی کردند.

او افزود: تکاوران پلیس عصر دیروز در قالب چند تیم عملیاتی با رصد مناطق سخت‌گذر بین ۲ شهرستان یادشده اعضای این باند مسلح را که با یک دستگاه پژو پارس و چهار دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در منطقه دشت آبخوان خاش بودند مشاهده کرده و به آنان دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره ماموران انتظامی دیدند بدون توجه به ایست پلیس با تیراندازی به سمت مأموران به سرعت از محل متواری شدند.

او بیان کرد: در این عملیات مقتدرانه جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در عکس‌العملی سریع و با رعایت قانون به کارگیری سلاح با آتش پرحجم خود خودروهای قاچاقچیان را زمین‌گیر و ضمن دستگیری هفت سوداگر مرگ در بازرسی از خودروهای توقیفی آنان  یک تن و ۵۵۷ کیلو و ۷۵۰ گرم انواع مواد افیونی شامل یک تن و ۳۴۱کیلو و ۷۵۰گرم تریاک، ۲۰۸ کیلو حشیش و هشت کیلوگرم هروئین را کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه در این عملیات سه قبضه سلاح کلاش به همراه ۷۱ تیر جنگی کشف شد خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او بر عزم جدی پلیس سیستان و بلوچستان در برخورد با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و از مردم خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.