شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعداد

وقتی جواهرات از کاسه توالت آلوده تر هستند

جواهرات فقط طی یک هفته استفاده می توانند تعداد زیادی میکروب تا 428 برابر میکروب های کاسه توالت را به خود جذب کنند. هر روز دستان ما با اشیای فراوانی در تماس است که می توانند حامل باکتری و ویروس های های مضراز جمله کرونا ویروس باشند.

کدام جواهر بیشترین باکتری را دارد؟

طی آزمایش مشخص شد، انگشتر تنها طی یک هفته استفاده، بیشتر انواع باکتری ها را به خود جذب می کند. پنج نوع باکتری در این قطعه یافت شد. در مجموع 504 کلنی باکتری، یک کلنی قارچ و یک کلنی کپک سیاه روی حلقه بود.ساعت دومین قطعه از نظر آلودگی بود که چهار نوع باکتری در آن یافت شد. همچنین 485 کلنی باکتری در گوشواره ها هم کشف شد.

فرایند ساده 4 مرحله ای تمیز کردن جواهرات

مرحله 1

برای شروع، چند قطره مایع شوینده را با آب گرم در ظرف پلاستیکی بزرگی که برای مسواک زدن مناسب باشد، مخلوط و جواهرات را به مدت 30 دقیقه در محلول خیس کنید.

مرحله 2

مسواک خود را بردارید، آن را در محلول قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که برس مسواک مرطوب شده است. سپس برس را به آرامی به اطراف جواهرات بمالید و مطمئن شوید که به تمام زاویه های آن رسیده است. آن را با آب سرد بشویید و به نحوی تمیز کنید که ذره ای کف و بقایای شوینده باقی نماند.

مرحله 3

بعد از این که آن را خوب شست وشو دادید. از پارچه نرم و خشک برای صیقل دادن جواهرات خود استفاده کنید و اگر احساس کردید هنوز کثیف است، یک محلول تمیز کننده جدید آماده و از یک پارچه جدید آغشته به محلول برای صیقل دادن هر قسمت از جواهرات استفاده کنید، این فرایند باید مرتب تکرار شود تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مرحله 4

در آخرین مرحله، آب را بجوشانید و با استفاده از یک موچین، جواهرات خود را با احتیاط و در فاصله ای ایمن از فواره آب که به نقطه جوش رسیده نگه دارید تا با رسیدن بخار به قطعه جواهر باکتری های سطح آن از بین برود.