شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران

ادامه مشکلات «حذف دفترچه‌های بیمه» در مراجعه به مطب پزشکان و داروخانه‌ها/ هزینه‌های درمان از جیب کارگران پرداخت می‌شود

ادامه مشکلات «حذف دفترچه‌های بیمه» در مراجعه به مطب پزشکان و داروخانه‌ها/ هزینه‌های درمان از جیب کارگران پرداخت می‌شود
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ملارد از تداوم مشکلات حذف صدور دفترچه‌های تامین اجتماعی و سردرگمی کارگران در مراکز درمانی انتقاد کرد.

رحمان تیموری (رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ملارد) با تبریک هفته کار و کارگر و نیز روز جهانی کارگر درباره مشکلات حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی گفت: علارغم استقبال جامعه کارگری از طرح دفترچه بیمه الکترونیک اما از آنجا که دفترچه‌های بیمه کاغذی دیگر تمدید نمی‌شود و از اول اسفند، مراجعه بدون دفترچه بیمه به مراکز درمانی میسر است، متاسفانه بسیاری از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی که غالبا کارگران و بازنشستگان هستند همچنان در ارتباط با نحوه گرفتن داروهای خود و یا مراجعه به مراکز درمان دچار مشکل هستند.

این فعال کارگری با بیان اینکه با توجه به اینکه ازدحام جمعیت مراجعه کننده به شعب تامین اجتماعی، سبب افزایش بخشی از آمار مبتلایان به کرونا بویژه در سطح استان تهران شده است، بنابراین بیمه‌شدگان ناچارند به مراکز خصوصی طرف قرارداد با تامین اجتماعی مراجعه کنند، افزود: برخی پزشکان و داروخانه‌ها به بهانه دسترسی نداشتن به سیستم الکترونیکی همه هزینه‌های درمان و دارو را از بیمه شده به صورت آزاد دریافت کنند.

او ادامه داد: متاسفانه همزمان با شدت گرفتن موج چهارم ویروس کرونا، گزارش‌هایی از جانب برخی بیماران که غالبا کارگران و بازنشستگان هستند، به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه بعد از مراجعه به مراکز درمان بخش خصوصی و داروخانه‌ای به بهانه متصل نبودن به سیستم الکترونیکی دفترچه‌ها از آنها هزینه‌های آزاد دریافت شده است و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

این فعال کارگری با درخواست از مدیریت درمان تامین اجتماعی برای پیگیری این موضوع گفت: پزشکان و داروخانه‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی اجازه ندارند به بهانه نداشتن دفترچه یا وصل نبودن سیستم الکترونیکی از بیماران پولهای زیاد درخواست کنند. این کار غیرقانونی و ممنوع است و باید با این پزشکان برخورد شود.

تیموری در پایان افزود: از سازمان نظام پزشکی کشور، تامین اجتماعی و مسئولان انتظار می‌رود باتوجه به ضرورت نیاز جامعه به بحث درمان و تامین هزینه‌های آن، نظارت خود را بر مراکز درمانی و پزشکان برای ارائه خدمات رایگان بیشتر کنند.

منبع : ایلنا