«فرزانه ترکان»، عضو حزب کارگزاران سازندگی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با فضای انتخاباتی موجود در کشور با توجه به نزدیکی به انتخابات در جبهه اصلاحات عنوان کرد: در بحث جبهه اصلاحات مشکل جدی وجود ندارد و انسجام و هم رایی و اتحاد نظر برقرار است و بیشتر از این خواهد شد. مساله اصلی بی اعتمادی مردم و ناامیدی به تاثیری گذاری بر سرنوشت از طریق صندوق رای است تا وقتی که این جو حاکم تغییر نکند ما در انتخابات، اکثریت نخواهیم داشت و تا اکثریت پای صندوق رای نیاید امیدی به رای آوری‌ جریان اصلاحات وجود ندارد.

ترکان تاکید کرد: اتفاقاتی که اخیرا رخ می دهد بخصوص در عرصه اقتصادی و دیپلماسی کشور مردم را کاملا ناامید کرده است و تصمیم‌گیری هایی که در دولت پنهان می شود مانع از این است که مردم به رای خود، اعتماد داشته باشند.

این عضو حزب کارگزاران تصریح کرد: پایه های توانمندی و استحکام هر دولت و کشوری پشتیبانی مردمی است ما این پشتیبانی را داشتیم که در سال های اخیر، ضعیف تر و ضعیف تر شده است. در اسفند سال ۹۸ دیدیم که چقدر مشارکت مردم پایین بود. ریشه یابی این اتفاق نیازی به حلاجی رفتار مردم ندارد باید عملکردمان را ببینیم اینکه منتخبین مردم که از طریق صندوق رای، انتخاب شدند چه تاثیری گذاشته اند و اگر موفق نشدند دلیل آن چه بود؟! ولی متاسفانه همه به این مساله بی توجه هستند.

او اظهار کرد: نوعی تمامیت خواهی و اشتها به قدرت در جناح سیاسی اصولگرا وجود دارد و به هیچ وجه حاضر نیستند سلیقه های سیاسی متفاوت از خود را تحمل کنند. من قبلا هم این را گفته ام جریان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی جریانی بود که وقتی شکل گرفت در سر منشا از همه سلایق سیاسی شکل گرفت ولی هر چه گذشت عده بیشتری حذف شدند و امروز حتی حضور یاران قدیمی امام را بر نمی تابند تا مبادا تمامیت خواهی آنها خدشه دار شود و از این رو‌ حمایت مردم را از دست دادند و پشتیبانی مردم را ندارند.

ترکان در رابطه با تصمیمات اخیر حزب کارگزاران برای انتخابات گفت: هنوز هیچ تصمیم حزبی در این خصوص گرفته نشده و فقط برخی از کاندیداها نظر شخصی خود را اعلام کرده اند. نظر رسمی حزب کارگزاران حمایت از جبهه اصلاحات است و قرار است با کاندیدا مشترک جبهه اصلاحات وارد صحنه رقابت ها بشویم البته شاید با گذشت زمان اتفاقات دیگری بیفتد هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر شویم، شاید تصمیم‌گیری ها تغییر کند.

او افزود: حزب هیچ دیداری با لاریجانی نداشته است و پدیده انتخاباتی کارگزاران تا اینجا هرگز مطرح نشده است. 9