شهر خبر

رستم قاسمی: گام اول من در دولت آینده بهبود کیفیت اقتصادی زندگی مردم است


رستم قاسمی: گام اول من در دولت آینده بهبود کیفیت اقتصادی زندگی مردم است

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: آسیب‌های اجتماعی به‌شدت افزایش پیدا کرده که بخش اعظم آن منشا اقتصادی دارد. برنامه من در گام اول بهبود کیفیت اقتصادی زندگی مردم است که می‌تواند در بهبود وضعیت اجتماعی اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، رستم قاسمی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشستی که صبح امروز با خبرنگاران داشت، ضمن اعلام کاندیداتوری در ابتدای سخنان خود در واکنش به صحبت‌های ظریف گفت: امروز سردار سلیمانی مورد ترور سیاسی قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های خود گفت: دو گام برای عبور از وضعیت کنونی طراحی شده است؛ گام اول تغییر کیفیت زندگی مردم است. عدالت در هدفمندی یارانه‌ها برقرار خواهد شد و کارت سوخت به کارت ملی افراد وصل خواهد شد و دیگر برنامه‌ها نیز تقدیم مردم خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه گام دوم تغییر ریل‌گذاری اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: اقتدار دولت در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و کسانی که با تغییر مخالفند، لازم است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: رونق بازار مهمترین مولفه است. ما با 15 کشور همسایه هستیم و بازار 800 میلیون نفری می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند. ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال می‌تواند اشتغال بسیاری ایجاد کند. نظام بانکداری نیز باید تغییر پیدا کند و بورس که می‌توانست امیدی برای مردم باشد به ناامیدی تبدیل شده که احیای بورس می‌تواند به رونق بازار بیانجامد.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 همچنین گفت: آسیب‌های اجتماعی به‌شدت افزایش پیدا کرده که بخش اعظم آن منشا اقتصادی دارد. برنامه من در گام اول بهبود کیفیت اقتصادی زندگی مردم است که می‌تواند در بهبود وضعیت اجتماعی اثرگذار باشد.

قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین هم گفت: در مورد بحث حضور نظامیان در انتخابات، به لحاظ قانونی نظامیان هم در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری می‌توانند شرکت کنند که البته برای مجلس باید شش ماه قبل استعفا بدهند، اما برای ریاست‌جمهوری قانون چیزی مشخص نکرده است. ضمن اینکه به لحاظ تاریخی بسیاری از روسای جمهور کشورها نظامی بودند. من سپاهی هستم، اما عمرم را برای سازندگی و ساخت اقتصادی کشور صرف کردم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم اظهار داشت: جناح انقلابی برای پیروزی در انتخابات نیازمند اجماع و وحدت است. من حدود دو ماه پیش با آقای رئیسی دیدار کردم. آن زمان اعلام کردند که تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند، اکنون برنامه‌شان چیست اطلاع ندارم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/