شهر خبر

نادری:

سلایق سیاسی ملاک احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها نخواهد بود

سلایق سیاسی ملاک احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها نخواهد بود

رئیس هئیت نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران گفت: سلایق سیاسی ملاک احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، با اشاره به بررسی پرونده داوطلبان انتخابات شوراها در هئیت نظارت شهرستانها گفت: پرونده داوطلبان انتخابات شوراها در هئیت نظارت شهرستانهای ۱۶ گانه استان تهران در حال رسیدگی است و اعضای هئیت‌های نظارت نیز شبانه روزی در حال تلاش هستند تا به نحو احسن کار خود را دنبال کنند.

وی افزود: به هیچ عنوان سلایق سیاسی را در بررسی صلاحیت مد نظر نمی‌گیریم؛ چرا که برای ما استعلام مراجع قانونی و البته نظر کارشناسی هئیت های شهرستانی مهم است.

حق احد الناسی را در بررسی صلاحیت‌ها ضایع نخواهیم کرد

رئیس هئیت نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران تاکید کرد: بنده اعلام کرده‌ام که فقط نظر مراجع قانونی، کارآمدی و سلامت افراد را در نظر بگیرند و مخصوصاً روی بحث سالم بودن افراد هم تاکید ویژه ای شده است؛ لذا بارها اعلام کرده‌ام که در بررسی صلاحیت افراد دو مولفه را باید در نظر گرفت یکی حق نظام جمهوری اسلامی و دیگری حق الناس .

وی در پاسخ به این سوال که در بررسی صلاحیت افراد به گرایشات سیاسی آن ها نیز توجه خواهد شد، اظهار کرد: حق احد الناسی را در بررسی صلاحیت‌ها ضایع نخواهیم کرد؛ بنابراین برای ما وابستگی حزبی و جناحی نامزد ها موضوعیت ندارد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: هیچ فرد فاسدی نباید تایید صلاحیت شود چرا که با این اقدام به نظام جمهوری اسلامی خیانت کرده‌ایم و اگر خدایی ناکرده افراد فاسد به این نهاد ورود پیدا کنند می‌توانند فساد خود را گسترده‌تر دنبال کنند که این نیز باعث تضییع حق مردم و نظام جمهوری اسلامی می‌شود.