شهر خبر

گفت‌وگوی پوتین و بشار اسد درباره انتخابات سوریه و ارسال واکسن روسی


گفت‌وگوی پوتین و بشار اسد درباره انتخابات سوریه و ارسال واکسن روسی

روسای جمهوری روسیه و سوریه در مکالمه‌ای تلفنی مسائل مهم در روابط دوجانبه، همکاری در زمینه مبارزه با کرونا، از جمله ارسال واکسن روسی و روند فراهم سازی مقدمات برگزاری انتخابات در سوریه را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه مذاکراتی تلفنی با "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه انجام داد که طی آن، موضوع ارسال واکسن‌های روسی علیه ویروس کرونا به سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این اطلاعات، روسای جمهوری روسیه و سوریه در این مکالمه تلفنی بطور مفصل درباره مسائل مهم در دستور کار روابط دوجانبه، و در وهله نخست، دورنمای ادامه توسعه روابط اقتصادی-تجاری و انسانی و همچنین همکاری در عرصه مبارزه با گسترش اپیدمی کرونا، از جمله ارسال واکسن‌های روسی به سوریه، بحث و تبادل نظر کردند.   

بشار اسد همچنین صمیمانه از روسیه به دلیل ادامه حمایت و کمک به ملت سوریه قدردانی کرد.

وزارت بهداشت سوریه چند ماه قبل واکسن "اسپوتنیک-وی" علیه ویروس کرونا را به ثبت رسانده و مجوز استفاده اضطراری از این داروی روسی را صادر کرد.

هنگام بررسی اوضاع کنونی در سوریه، توجه اصلی طرفین به روی پیشرفت روند مذاکرات مسالمت آمیز بین سوری‌ها در  چارچوب فعالیت کمیته قانون اساسی این کشور معطوف بود و در همین راستا، رئیس جمهوری سوریه ولادیمیر پوتین را در جریان اقدامات صورت گرفته در جهت فراهم سازی مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور قرار داد.

علاوه بر این، روسای جمهوری دو کشور توافق کردند که به تماس‌های مرتب در سطوح مختلف ادامه دهند.  

انتهای پیام/